دومین همایش دبیران مراکز رسیدگی به امور مساجد شهرستان‌های استان یزد برگزار شد

دومین همایش دبیران مراکز رسیدگی به امور مساجد شهرستان‌های استان یزد در اردکان برگزار شد
کد خبر: ۶۷۶۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۳ - 01July 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، دومین همایش دبیران مراکز رسیدگی به امور مساجد شهرستان‌های استان یزد در اردکان برگزار شد. 

حجت الاسلام والمسلمین «سید اسماعیل شاکر» امام جمعه اردکان در این نشست با اشاره به پیشینه اردکان در علم و عالم پروری و فقاهت، اظهار داشت: بسیاری از مراجع و بزرگان و شخصیت‌های بلندپایه کشور، شاگردان علمای این دیار بوده اند.

امام جمعه اردکان افزود: برگزاری نماز‌های جماعت پر رونق و استقبال از مجالس دینی و مذهبی نسبت به سایر شهر‌ها از جمله شاخص‌های مردم استان است که باید قدرشناس باشیم و هرچه بتوانیم این پایگاه‌های معنوی بخصوص مساجد را تقویت کنیم چرا که مساجد مهمترین پایگاه مذهبی بوده است.

وی با بیان اینکه رونق بخشیدن به خانه‌های خدا موجب نزول برکات معنوی در زندگی می‌شود، افزود: امروز مساجد ما برکات اجتماعی و سیاسی هم دارند و از جا‌هایی که مطالبه گری مکرر دارند ائمه جماعت و مساجد هستند و امروز در امور مساجد هم باید ازظرفیت و نظرات جوانان و هم تجربه مسن تر‌ها استفاده کرد.

«حسین سبزواری» فرماندار اردکان نیز در این نشست با بیان اینکه در دولت شهید رئیسی به مساجد به عنوان محور فعالیت‌های محلات توجه ویژه‌ای شده است، گفت: مراکز رسیدگی به امور مساجد در این زمینه نقش مهمی دارند تا این هدف محقق شود.

حسین سبزواری افزود: در آینده شاهد این خواهیم بود که محوریت و مرکزیت همه امور در مساجد خواهد بود.

در پایان ضمن افتتاح دفتر رسیدگی به امور مساجد شهرستان اردکان، حجت الاسلام والمسلمین «محمدحسین حاجی اسماعیلی» به عنوان رابط این مرکز معرفی شد.

انتهای پیام•

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار