مروری کوتاه بر زندگینامه سردار شهید «محمد فرومندی»

سردار محمد فرومندى در خرداد سال ۱۳۳۶ در محله قلعه کریم اسفراین متولد شد و سرانجام در تاریخ ۲۰ دی ۱۳۶۵ بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسيد.
کد خبر: ۶۷۶۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۱ - 02July 2024

مروری کوتاه بر زندگینامه سردار شهید «محمد فرومندی»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، سردار محمد فرومندى فرزند على در خرداد سال ۱۳۳۶ در محله قلعه‏ کریم اسفراین متولد شد. وی در ایام تعطیلات تحصیلی کارگرى مى‏ کرد تا کمک خرج خانواده باشد. اما درس خواندن را به عنوان یک هدف اصلى در نظر داشت. دوره ابتدایى را در مدرسه ابوالعباس اسفراین و دوره متوسطه را در دبیرستان ابوسعید اسفراین با اخذ دیپلم در خرداد ماه سال ۱۳۵۵ به پایان رساند.

وی در سال ۱۳۶۰ به فرماندهی سپاه سبزوار منصوب شد و تا اواخر سال ۱۳۶۱ در این سمت به خدمت مشغول بود. در اواخر سال ۱۳۶۱ به جبهه اعزام شد. در مرحله‌ی دوم عملیات مسلم بن عقیل، در ارتفاعات مندلی، شرکت داشت. بعد از آن در کلیه‌ی عملیات‌های لشکر ۵ نصر شرکت کرد که از جمله‌ی آنها می‌توان به عملیات خیبر، بدر، والفجر ۳، والفجر ۸، کربلای ۱، کربلای ۴ و کربلای ۵ اشاره کرد.

سردار فرومندی فرمانده بى‏‌نظیرى بود که رعایت همه مسائل را می‌کرد، قبل از شهادتش در سخنرانى که در محل استقرار لشکر ۵ نصر داشت، گفت: «اگر پاهایم قطع شود با دست‌هایم و اگر دست‌هایم قطع شود با خونم به کربلا خواهم رفت.» او کسى بود که باعث تثبیت پیروزى عملیات کربلاى ۵ شد.

محمد فرومندی در تاریخ ۲۰ دی ۱۳۶۵ وقتی به خط مقدم رفته بود تا به همراه رزمندگان حلقه‌ی محاصره را بشکند، بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسيد. بنا به وصيّتش در مزار شهداى سبزوار به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار