مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس استان البرز:

جنایت ۱۲ تیر، نماد خوی وحشیانه و ددمنشانه آمریکا است

سردار اسلامی به مناسبت سالروز حمله ناوگان جنگی آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران در سال ۱۳۶۷ و روز افشای حقوق بشر آمریکایی، گفت: جنایت ۱۲ تیر، نماد خوی وحشیانه و ددمنشانه آمریکا است.
کد خبر: ۶۷۶۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۲ - 02July 2024

جنایت ۱۲ تیر، نماد خوی وحشیانه و ددمنشانه آمریکا استسردار سرتیپ دوم پاسدار «ابوالفضل اسلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس با اشاره به سالروز حمله ناوگان جنگی آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران در سال ۱۳۶۷ و روز افشای حقوق بشر آمریکایی، این اقدام ددمنشانه را به شدت محکوم کرد و اظهار داشت: دوازدهم تیر ۱۳۶۷ روزی فراموش‌ نشدنی در تاریخ پرفراز و نشیب ملت ایران است. در این روز جنایتکاران آمریکایی، با حمله‌ای ناجوانمردانه به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران، ۲۹۰ انسان بی‌گناه را به شهادت رساندند. این اقدام وحشیانه، بار دیگر خوی ضدبشری و ددمنشی دولت آمریکا را به نمایش گذاشت و نشان داد که این کشور هیچ ارزشی برای جان انسان‌ها قائل نیست.

سردار اسلامی با بیان اینکه جنایت ۱۲ تیر، نقطه عطفی در تاریخ روابط ایران و آمریکا بود، افزود: این حادثه، چهره واقعی آمریکا را به عنوان مدعی دروغین حقوق بشر، برای جهانیان آشکار کرد و نشان داد که این کشور هیچ تعهدی به قوانین بین‌المللی و حقوق انسان‌ها ندارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز ادامه داد: ملت ایران هرگز این جنایت هولناک را از یاد نخواهد برد و خون شهدای مظلوم ۱۲ تیر، همواره در رگ‌های جوانان این مرز و بوم جوشان خواهد ماند.

وی خاطرنشان کرد: ما به عنوان خادمین شهدا و ایثارگران، وظیفه خود می‌دانیم که یاد و خاطره این شهدای والامقام را گرامی بداریم و با تداوم راه آنان، در جهت حفظ و حراست از آرمان‌های انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار