۱۲ تیر ۱۳۶۷ یادآور یکی از تلخ‌ترین وقایع دوران انقلاب اسلامی بود

دوازده تیر ماه سالگرد شهادت ۲۹۰‌ نفر از مسافران هواپیمای ایرباس ایران در خلیج فارس گرامی باد.
کد خبر: ۶۷۶۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۵ - 02July 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، دوازدهم تیر ۱۳۶۷ یادآور یکی از تلخ‌ ترین وقایع دوران انقلاب اسلامی و یکی از آشکارترین موارد نقض حقوق بشر از سوی شیطان بزرگ آمریکا جنایتکار می باشد .

حمله موشکی ناو جنگی امریکا در خلیج فارس به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران جنایتی بود که در ۱۲ تیرماه سال ۱۳۶۷ روی داد و منجر به شهادت۲۹۰ مسافر و خدمه هواپیما شد، این جنایت یک لکه سیاهی دیگری در کارنامه سردمداران آمریکا‌ تا ابد باقی خواهد ماند‌. 

فرمانده قاتل ناو وینسنس امریکا صبح روز یکشنبه ۱۲ تیرماه ۱۳۶۷ در آب‌های خلیج فارس فرمان شلیک دو فروند موشک را صادر کرد که با اصابت این موشک ها به هواپیما همه سرنشینان بی‌ دفاع آن که تعداد زیادی از آنها زن و کودک بودند را به قعر دریا فرستاد.

شهدای این سانحه که در میان آنان کودکان شیرخوار، زنان و مردان، پیر و جوان بودند، خون پاکشان آب های نیلگون خلیج فارس را رنگین کرد.

هواپیمای مسافربری «ایرباس» جمهوری اسلامی ایران درسال ۶۷ در حالیکه از بندرعباس عازم دبی بود هفت دقیقه بعد از پرواز نزدیک جزیره هنگام‌ توسط دو فروند موشک شلیک شده از ناو وینسنس آمریکا مستقر در خلیج فارس سرنگون شد.

اقدام وحشیانه آمریکا به لحاظ مقاومت و پیروزیهای رزمندگان اسلام در جبهه‌ های نبرد بود که آمریکای ستمگر بسیاری از اطلاعات رزمندگان اسلام را توسط هواپیماهای جاسوسی اواکس که در عربستان سعودی مستقر کرده بود به صدام ملعون میدادند و با این جنایت عملا نشان داد که همه جانبه پشتیبان رژیم صفاک صدام خواهد بود.

در همین روز به لحاظ این جنایت وحشیانه آمریکا یک گروهان از رزمندگان دلیر وشجاع‌ شهرستان بافق‌ به سوی‌ جبهه‌ های نبرد حق‌ اعزام شدند تا در جبهه‌ وجنگ درس دیگر به رژیم بعث‌ عراق و ارباب مستکبرش بدهند. 

۱۲ تیر ۱۳۶۷ یادآور یکی از تلخ‌ترین وقایع دوران انقلاب اسلامی بود

شهیده «مریم سلمکی» ۲۱ دی‌ماه سال ۱۳۳۱ در تهران متولد شد، کارمند اداره برق بود که ۱۲ تیرماه سال ۱۳۶۷ در آب‌های آبی خلیج فارس بر اثر اصابت موشک ناو آمریکایی «وینسس» به هواپیمای مسافربری ایرباس ایران به شهادت رسید و همسرش «علی محمد ملک ثابت» نیز به همراه با وی به شهادت رسید.

۱۲ تیر ۱۳۶۷ یادآور یکی از تلخ‌ترین وقایع دوران انقلاب اسلامی بود

شهیده «فاطمه فریدزند» نیز ۲۹ اسفندماه سال ۱۳۴۲ در یزد متولد شد و ۱۲ تیرماه سال ۱۳۶۷ به همراه ۲ پسر و دخترش در آب‌های آبی خلیج فارس بر اثر اصابت موشک ناو آمریکایی «وینسس» به هواپیمای مسافربری ایرباس ایران به شهادت رسیدند.

۱۲ تیر ۱۳۶۷ یادآور یکی از تلخ‌ترین وقایع دوران انقلاب اسلامی بود

همچنین شهیده «سهیلا دهقان چناری» فرزند حسین در سال ۱۳۵۹ در یزد متولد شد که همراه با بقیهاعضای خانواده در این حادثه به شهادت رسید. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار