افتتاح یک هزار و۷۴۹ واحد مسکن ملی و مهر در خوزستان

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از افتتاح ۶۶ هزار و ۷۹۱ واحد طرح ملی مسکن در کشور، در هفته گذشته خبر داد که هزار و ۷۴۹ واحد افتتاح شده از آنها در خوزستان بود.
کد خبر: ۶۷۶۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۴ - 02July 2024

به گزارش گروه جامعه دفاع‌پرس، مسعود بیات منش امروز  در نشست خبری تبیین دستاوردهای دولت سیزدهم و ارائه گزارش عملکرد مدیران دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی در خوزستان، گفت: این استان دارای تمام شقوق حمل و نقل همچون حمل و نقل ریلی، جاده‌ای و هوایی است، به همین دلیل در این استان وزارت راه و شهرسازی وظایف عمده و گسترده‌ای را بر عهده دارد.

افتتاح یک هزار و۷۴۹ واحد مسکن ملی و مهر در خوزستان

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان این استان  را از لحاظ حمل و نقل استان پراهمیتی  دانست و افزود:  وجود چند بندر مهم و پایانه‌های مرزی، ورود بار و کالا به استان و ترانزیت کالا به سراسر کشور خوزستان را از لحاظ حمل و نقل استان پراهمیتی کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با بیان اینکه در استان طرح نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت در دولت سیزدهم آغاز شده است و با جدیت دنبال می‌شود گفت: در حال حاضر 15 هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان در حال ساخت است که به مرور و با تکمیل زیرساخت‌ها در یک برنامه زمانبندی شده تحویل متقاضیان می‌شود.

بیات منش تصریح کرد: با توجه به قانون جهش تولید مسکن، در سنوات اخیر حرکت‌های خوبی در بحث تامین زمین انجام شد و در این زمینه شاهد الحاق حدود سه هزار هکتار زمین به محدوده شهرها بودیم که کار طراحی، طرح‌های تفکیکی و آماده‌سازی آن‌ها انجام شده است. در این سه هزار هکتار در حدود 150 هزار واحد مسکونی می‌توان ساخت و با توجه به تامین زمین مناسب در استان، فرآیند انتخاب سازنده و واگذاری زمین به متقاضیان بعد از مراحل حقوقی انجام خواهد شد.

وی گفت: هفته قبل 66 هزار و 791 واحد طرح ملی مسکن در کشور با حضور سرپرست ریاست جمهوری از طریق ویدیو کنفرانس افتتاح شد، از این تعداد یک هزار و 749 واحد افتتاح شده در استان خوزستان بود که 952 واحد مربوط به مسکن مهر، 553 واحد در بخش بازآفرینی شهری، 200 واحد مربوط به طرح نهضت ملی (خودمالک) و 44 واحد در بخش اراضی دولتی است.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته باید 280 هزار واحد مسکن ملی ظرف مدت چهار سال در خوزستان ساخته شود، عنوان کرد: در سال جاری بخش دیگری از واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در استان تکمیل و همچنین کار ساخت بخشی از آن‌ها آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار