رونمایی از تمبر یادبود و شناسنامه هویتی امدادگران شهید قم

نخستین یادواره ۱۴۰ شهید امدادگر استان قم و رونمایی از تمبر یادبود این مراسم، امروز با حضور مسئولان جمعیت هلال احمر و بهداری رزم سپاه در سالن همایش ایثار مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم برگزار شد.
کد خبر: ۶۷۶۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۸ - 02July 2024

رونمایی از تمبر یادبود و شناسنامه هویتی امدادگران شهید قمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، نخستین یادواره بزرگداشت ۱۴۰ شهید امدادگر دفاع مقدس و جبهه مقاومت در استان قم، امروز با حضور مسئولان جمعیت هلال احمر و بهداری رزم سپاه در سالن همایش ایثار مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم برگزار شد.

در این مراسم، محمدرضا بهرامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم طی سخنانی، با گرامیداشت یاد و خاطره ۲۵۰۰ شهید امدادگر کشور و ۱۴۰ امدادگر شهید استان قم، نقش‌های متنوع نیرو‌های امدادگر در دوران دفاع مقدس را مورد بازخوانی و اشاره قرار داد.

در ادامه، سردار نصرالله فتحیان مسئول موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت در سخنانی، به بیان ویژگی‌های استان قم در قاب ایثار و شهادت و حضور نیرو‌های چندین استان در لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) پرداخت.

همچنین سردار یعقوب سلیمانی دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به اینکه باید قدر میراث شهدا را بدانیم، عنوان کرد: امروز پیام شهدا، ایثار و همدلی و وحدت در جامعه است و باید خط سرخ شهادت را که از فرهنگ عاشورا نشات گرفته، تا آخر ادامه داد.

آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) نیز با اشاره به آیه ایثار در قرآن کریم، گفت: نیرو‌های امدادگر و داوطلبان هلال احمر کسانی هستند که فارغ از دین و اعتقاد و آیین، ایثارگرانه به همنوع خود کمک می‌رسانند.

وی با اشاره به برخی مباحث مطرح شده در روند انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: نباید زحماتی که کشیده شده با سیاه نمایی از بین برد.

در مراسم فوق با حضور مسئولان مذکور و سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه قم، حجت الاسلام مهدی فقیه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان قم، احمد حاجی زاده معاون سیاسی امنیتی استانداری قم، حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم، مادر بزرگوار شهیدان زین الدین، مصطفی ملایی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر و باقری و تیموری مدیران کل پست وثبت احوال استان، جهاد کشاورزی و حفظ آثار و نشر ارزش‌ها دفاع مقدس قم و دیگر مسئولان، از تمبر یادبود نخستین یادواره ۱۴۰ امدادگر شهید استان قم و نیز شناسنامه هویتی امداگران شهید ابوذر فاتح، منصور معصومی، حمید زرین اقبال، حسینعلی ذاکری و محمود بابایی رونمایی شد.

همچنین از حسین شکارچی مسئول بهداری رزم لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) در دوران دفاع مقدس، مجید محبی معاون دانشگاه علوم پزشکی قم و محمد یزدان پناه، علی فیروزحسینی و اکبر یعقوبی کوپایی از مسئولان فعال حوزه امدادگری در دوران دفاع مقدس با اهداء هدایایی تجلیل شد؛ تعدادی از خانواده‌های معظم شهدای امدادگر نیز مورد تقدیر قرار گرفتند.

روایتگری و مرثیه سرایی حاج علی مالکی نژاد، اجرای گروه سرود ساقی کوثر و پخش فیلم‌هایی در خصوص معرفی امدادگران شهید، از دیگر بخش‌های این مراسم بود؛ همزمان نمایشگاهی از تصاویر شهدای امدادگر و بیمارستان صحرایی در محوطه موزه دفاع مقدس قم برپا شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار