نماینده ولی فقیه در استان قم:

پاسداری از خون شهدا در انتخابات یک مسئولیت ویژه است

آیت الله «سعیدی» گفت: پاسداری از خون شهدا در هر زمان یک وظیفه خاصی را بر دوش ما می‌گذارد بویژه در انتخابات یک رسالت خاص است و همه در این زمینه مسئولیت دارند
کد خبر: ۶۷۶۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۹ - 02July 2024

پاسداری از خون شهدا در انتخابات یک مسئولیت ویژه استبه گزارش دفاع‌پرس از قم، آیت‌الله «سید محمد سعیدی» نماینده ولی فقیه در استان قم در یادواره استانی ۱۴۰ شهید امدادگر دفاع مقدس و مقاومت در سالن همایش موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم اظهار داشت: کسانی که هر سخنی را علیه دستاورد‌های نظام به زبان میاورند، باید بدانند همه انسان‌ها مرگ را خواهند چشید.

وی افزود: شهادت مرگی پر افتخار و انتخابی است و افتخاری که شهید دارد این است که با آبرو و اعتباری الهی از دنیا می‌رود.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه شهید هم نامش، هم پرچم، عکس و یادش، هم مزارش و هم خانواده‌اش چراغ راه ما است، گفت: خانواده شهدا اگر مراقبت کنند در مسیر انبیای الهی و اولیای خداوند قدم گذاشته‌اند و باعث افتخار هستند.

امام‌جمعه قم با اشاره به ویژه بودن شهدای جمعیت هلال‌احمر ابراز داشت: شهدای دیگر برای دفاع از وطن، خاک و مرز‌ها تلاش کردند؛ ولی شهدای هلال‌احمر در راه نجات، حفظ و تأمین بهداشت و جان انسان‌ها تلاش کردند و از جان خود برای این امر مهم می‌گذرند؛ این شهدا این رسالت را برای خود قائل بودند که در خدمت مردم و امدادرسان به مردم باشند.

وی با بیان اینکه هلال‌احمر یک جریان بدون مرز در خدمت‌رسانی است، گفت: هیچ اعتقاد، زبان و فرهنگ خاصی در این امر دخالت ندارد؛ امدادگر کاری ندارد که فردی که از او استمداد می‌طلبد چه دین، مذهب و گرایشی دارد؛ بلکه حفظ جان انسان برایش مهم است؛ ازاین‌رو مردم این جمعیت را دوست دارند و از آنها تقدیر می‌کنند.

آیت‌الله سعیدی پاسداری از خون شهدا را رسالت بزرگی دانست و افزود: پاسداری از خون شهدا در هر زمان یک وظیفه خاصی را بر دوش ما می‌گذارد؛ مثلاً پاسداری از خون شهدا در انتخابات یک رسالت خاص است و همه در این زمینه مسئولیت دارند.

وی با تأکید بر اینکه در بحث انتخابات یک سری شرایط و مقررات شرعی و قانونی، یک سری مقررات کشوری و یک سری مقررات انسانی و وجدانی وجود دارد، گفت: اشخاص در مناظرات و تبلیغات خود باید کاری کنند که مردم متمایل به شرکت در انتخابات شوند، مقام معظم رهبری دو راهبرد کلی را مشخص کردند، اول مشارکت بالای مردم و دوم انتخاب فرد اصلح و به نامزد‌ها و اطرافیانشان تأکید کردند که از برنامه‌های خود صحبت کنید و از داشته‌ها و ایده‌های خود حرف بزنید و در این مسیر لجن‌پراکنی نکنید.

عضو مجلس خبرگان رهبری زیرسؤال‌بردن خدماتی که انقلاب اسلامی در این ۴۵ سال به مردم ارائه کرده است را از مصادیق لجن‌پراکنی دانست و افزود: برخی برای جمع‌کردن رأی، کشور و انقلاب خود را زیر سؤال می‌برند و نسبت‌های دروغ می‌دهند و حرف‌های نامربوط می‌زنند و به رهبری و شهدا جسارت می‌کنند.

آیت‌الله سعیدی با بیان این که برخی می‌خواهند هرچه در کشور‌های غربی انجام می‌شود در ایران هم انجام شود، افزود: ما انقلاب کردیم که ارزش‌های اسلامی را اجرا کنیم نه اینکه مانند کشور‌های غربی باشیم؛ ما روزبه‌روز باید به اسلامیت و عدالت علوی نزدیک شویم.

وی با بیان اینکه نباید نسبت به هیچ جریانی که در نظام مورد قبول است سیاه‌نمایی کنیم، افزود: نقدکردن با لجن‌پراکنی و ناامید کردن مردم از شرکت در انتخابات فرق دارد؛ اینکه ۶۰ درصد از مردم در انتخابات شرکت نکردند به‌خاطر سیاه‌نمایی‌ها و لجن‌پراکنی‌ها است.

امام‌جمعه قم با تأکید بر اینکه معیار ما باید رضایت خدا باشد، گفت: برخی گویا اعتقاد ندارند که روزی خواهند مرد و باید پاسخگو باشند؛ زیرا اگر انسان باور به مرگ داشته باشد این‌جور سیاه‌نمایی نمی‌کند و به شهدا و انقلاب جسارت نمی‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار