گلباران محل شهادت ۲۹۰ مسافر پرواز ۶۵۵ در خلیج فارس

محل شهادت مسافران پرواز ۶۵۵ که سال ۶۷ در خلیج فارس مورد اصابت موشک آمریکایی‌ها قرار گرفت و به شهادت ۲۹۰ مسافر و خدمه این پرواز منجر شد، امروز با حضور نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی، خانواده‌ها و جمعی از مسئولان استان هرمزگان گلباران شد.
کد خبر: ۶۷۶۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۳ - 03July 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، محل شهادت مسافران پرواز ۶۵۵ که سال ۶۷ در خلیج فارس مورد اصابت موشک آمریکایی‌ها قرار گرفت و به شهادت ۲۹۰ مسافر و خدمه این پرواز منجر شد، با حضور نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی، خانواده‌ها و جمعی از مسئولان استان هرمزگان گلباران شد.

در این مراسم ناوسالار یکم پاسدار رضا رکن الدینی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: حمله به هواپیمای مسافربری ایران نه یک عمل اتفاقی بود و نه ناشی از ضعف فناوری و خطای انسانی ناو چندمنظورۀ آمریکایی، بلکه نشانگر سیاست دولت آمریکا در قبال ایران و بیانگر ضدیت آمریکا با جمهوری اسلامی در جریان جنگ تحمیلی و علامت روحیۀ خصمانۀ دولتمردان آمریکا با ملت ایران بود.

وی گفت: ۳۵ سال از آن حادثه دلخراش می‌گذرد، اما داغ آن نه تنها برای مردم ما بلکه برای دولت‌های ضد تروریست هنوز تازه است. 

در ادامه سردار غلامشاهی فرمانده منطقه یکم ندسا با گرامیداشت یاد و خاطره این شهیدان مظلوم و والامقام، گفت: اگر در سال ۶۷ هواپیمای ما را زدند و از کاپیتان ناو مهاجم تقدیر کردند و ما قدرت پاسخگویی نداشتیم اما امروز به برکت شهدای سرافراز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که عملیات وعده صادق را ما انجام می‌دهیم که نشانه عظمت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی و نیروهای مسلح پرافتخار است.

در ادامه «حمیدرضا حاجی بابایی» نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی ضمن بزرگداشت شهدای مظلوم پرواز ۶۵۵ بیان داشت: انقلاب اسلامی که مبتنی بر عاشورای حسینی است کاری کرد که اسلامی که به روایت آل سعود، شنیده می شد به روایت اهل بیت علیهم السلام شنیده شود.

وی افزود: در طول ۴۵ سال گذشته ببینید چه اتفاقی افتاده است در چهل سال گذشته آمریکا با قلدری تمام می آمد ناوهایش را می آورد هواپیمای مسافری ما را می زد و می رفت.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به دخالت های آمریکایی ها در ایران پیش از انقلاب اسلامی، گفت: آمریکا گنده لاتی بود که هر کوچه و خیابانی که وارد می شد کسی جرأت نداشت به او نگاه چپ کند و کسی پیدا شد که یه او سیلی سختی زد.

این مسئول با تبیین هدف های بلند انقلاب اسلامی، عنوان کرد: معنای دقیق راه قدس از کربلا می گذرد این است که تا کربلایی حرکت نکنی پیروز نخواهی شد و امروز غزه  کربلا شده راه پیروزی را هموار خواهد کرد و امروز در دنیا باران اسلام ناب و باران اهل بیت علیهم السلام  در حال بارش است.

حاج بابایی با اشاره به مسایل کشور، خاطرنشان کرد: ما در زمینه معیشت و زندگی مردم، نقص داریم و البته باید اینها درست بشود اما نباید مانع توجه به اهداف بلند نظام و انقلاب اسلامی شود.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات، مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح، افزود: دوران شعار گذشته و هر دو عزیز باید دقیقاً بگویند در چه مدتی چه کاری انجام می‌دهند؟ و رییس جمهور آینده بگویند چرخ اقتصادی مردم چگونه می چرخد و هر رأی که در نظام جمهوری اسلامی داده می‌شود اقتدار نظام را بیشتر می‌کند و هیچ مؤلفه‌ای در دنیا مثل حضور مردم نیست که در امنیت ملی یک کشور مؤثر باشد.

در پایان این برنامه از دو لوح فشرده مستند تاریخ شفاهی زندگی و زمانه شهیدان «خلیل تختی نژاد» و «عبدالحمید سالاری» از شهدای  مدافع حرم استان هرمزگان و شهدای جزیره هرمز که با مشارکت معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان تهیه شده بود رونمایی شد و سپس مهمانان و خانواده های معظم شاهد با حضور در ناوچه شهید محمد ناظری منطقه یکم ندسا، با شاخه های گل محل شهادت شهیدان عزیز پرواز ۶۵۵ را گلباران کردند.

در میان ۲۳۸ مسافر ایرانی و شهید پرواز ۶۵۵، تعداد ۶۶ کودک زیر ۱۳ سال و ۸ کودک شیرخواره حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار