رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین حسینی: 

گرمازدگی بزرگترین مخاطره در اربعین حسینی است

میعادفر گفت: باتوجه به افزایش گرمای هوا ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی سخت‌تر می‌شود؛ گرمازدگی بزرگترین مخاطره در اربعین حسینی است. 
کد خبر: ۶۷۶۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۹ - 03July 2024

به گزارش خبرنگار جامعه دفاع‌پرس، «جعفر میعادفر» رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین حسینی امروز (چهارشنبه) در چهارمین کنگره بین‌المللی سلامت در اربعین که در سالن همایش رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، اظهار داشت: باتوجه به افزایش گرمای هوا ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی سخت‌تر می‌شود؛ گرمازدگی بزرگترین مخاطره در اربعین حسینی است. 

سال گذشته هیچ فوتی به دلیل گرمازدگی در اربعین نداشتیم

وی با بیان اینکه در موسم حج علی‌رغم تمامی پایش‌ها در کشور عربستان فوتی‌های زیادی به دلیل گرما زدگی تجربه کردند، گفت: خوشبختانه با توجه به هماهنگی‌ها و حضور به موقع تیم‌های امدادی پزشکی سال گذشته در اربعین فوتی به دلیل گرمازدگی نداشتیم. 

میعادفر با اشاره به افزایش موارد متعدد تب دنگی جنوب کشور تاکید کرد: زائرینی که از کشور‌های همسایه برای شرکت در اربعین حسینی وارد کشورمان می‌شوند از سطح بهداشتی پایینی برخوردار هستند کمی تهدید کننده است و در ستاد اربعین تاکید شد مراقبت جدی از ورود به کشور تا خروج مورد توجه قرار گیرد. 

رئیس ستاد بهداشت و درمان اربعین افزود: برای ورود زائرین پس از پایان عملیات اربعین به کشور همچون سال‌های گذشته تمهیدات با جدیت دنبال خواهد شد. 

وی درباره موکب‌ها گفت: آموزش‌های لازم در خصوص نگهداری مواد غذای و همچون سرو غذا‌های مختلف توسط تیم‌های پزشکی به موکب‌داران داده خواهد شد. 

میعادفر خاطرنشان کرد: آموخته‌های گذشته می‌تواند چراغ راه آینده ما باشد و باید با بهره‌گیری از تجربیات از فرصت‌ها استفاده و ضعف‌ها را برطرف کنیم. 

انتهای پیام/ ۲۴۱

نظر شما
پربیننده ها