معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه خبر داد؛

اعزام بیش از ۱۴ هزار دانش‌آموز کرمانشاهی به اردوهای راهیان نور

«شایسته» از اعزام بیش از ۱۴ هزار دانش‌آموز استان کرمانشاه به اردوهای راهیان نور در تابستان امسال خبر داد.
کد خبر: ۶۷۶۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۵ - 03July 2024

اعزام بیش از ۱۴ هزار دانش‌آموز کرمانشاهی به اردوهای راهیان نوربه گزارش دفاعپرس از کرمانشاه، «احمد شایسته» معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران از برنامه‌ریزی برای اعزام بیش از ۱۴ هزار دانش‌آموز استان به اردوهای راهیان نور در تابستان امسال خبر داد و اظهار داشت: یادمان‌ها و مناطق عملیاتی دفاع مقدس استان کرمانشاه هم آمادگی میزبانی از کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزی داخل استان را دارند و هم مهیای حضور کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزی دیگر استان‌ها هستند.

شایسته با بیان اینکه اعزام دانش آموزان به اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی با اولویت دانش‌آموزان پایه یازدهم که درس آمادگی دفاعی دارند انجام می‌شود، گفت: معمولا همه ساله شاهد استقبال بیشتر دانش‌آموزان پسر برای حضور در کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزی هستیم، هر چند استقبال دختران برای حضور در این اردوها هم خوب است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی نقش مهمی در معرفی شهدا و رزمندگان به دانش‌آموزان دارد، تصریح کرد: با برپایی اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی، دانش آموزان به عنوان نسل جدید با نام و سیره شهدا آشنا می‌شوند.

وی ادامه داد: در اردوهای راهیان نور دانش‌آموزان با سبک و سیاق زندگی شهدا و رزمندگان آشنا شده و همین آشنایی منجر به ظهور و بروز فرهنگ ایثار و شهادت در آنها می‌شود.

شایسته تاکید کرد: برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزی در کنار حضور در یادمان‌ها و مناطق عملیاتی دفاع مقدس، از کارخانجات و واحدهای فناور فعال در استان نیز بازدید کرده تا اعتماد به نفس دانش‌آموزان را هم بالا برده و آنها را به آینده امیدوار کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه تابستان امسال ۱۴ هزار و ۳۵۸ دانش‌آموز استان کرمانشاه راهی اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی می‌شوند،  گفت: بیش از ۴۲۰۰ دانش ‌آموز به مناطق عملیاتی دفاع مقدس در جنوب و مابقی به مناطق عملیاتی و یادمان‌های داخل استان اعزام خواهند شد.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار