مهاجرت گسترده مردم غزه از خان‌یونس

در حالی اشغالگران صهیونیست بیش از ۲۷۰ روز است که به جنگ و نسل‌کشی علیه مردم غزه ادامه می‌دهند شاهد هستیم مردم غزه مجبور به تغییر مکان خود از خان‌یونس می‌شوند.
کد خبر: ۶۷۶۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۶ - 03July 2024

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: در حالی که بمباران «رفح» و «خان‌یونس» در جنوب نوار غزه همچنان ادامه دارد، اشغال این مناطق توسط ارتش رژیم صهیونیستی و تشدید حملات توپخانه‌ای و بمباران هوایی در محله «الشجاعیه» در شرق شهر غزه منجر به کشته شدن و زخمی شدن چندین فلسطینی شده است.

مهاجرت گسترده مردم غزه از خان‌یونس

از طرف دیگر، پس از آن که ارتش اشغالگر صهیونیستی به مردم هشدار داد که شهر را تخلیه کنند شاهد هستیم که مردم ساکن محله‌ها و مناطق شرقی استان خان‌یونس در جنوب نوار غزه، مهاجرت گسترده‌ای را به سمت مرکز و غرب آغاز کردند.

موضوع دیگر اینکه، هلال احمر فلسطین امروز اعلام کرد که بیمارستان «الامل» در خان‌یونس مملو از مجروحان فراوانی است. این افراد در درگیری‌هایی روی داده با اشغالگران صهیونیست مجروح شدند. البته نظامیان صهیونیست به ساکنان مناطق شرق خان‌یونس نسبت به تخلیه این منطقه هشدار داده بودند.

پیرامون آخرین تغییرات و تحولات میدانی جنگ غزه باید بگوییم که بر اساس داده‌های رسمی منتشر شده از سوی وزارت بهداشت فلسطین، آمار شهدا و مجروحان تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ تا امروز به ۳۷ هزار و ۹۰۰ شهید و تعداد مجروحان ۸۷ هزار و ۶۰۰ نفر رسیده است.

پیرامون تازه‌ترین دگرگونی‌های میدانی نیز باید بگوییم که نیرو‌های مقاومت به سلاح‌هایی مجهز شدند که می‌توانند توسط آن هواپیما‌های رژیم صهیونیستی را در شهر غزه و محله‌های مسکونی اطراف آن، همچون اردوگاه نصرت، خان یونس، و رفح مورد هدف قرار بدهند.

از طرف دیگر امروز شاهد بودیم که هواپیما‌های جنگنده رژیم صهیونیستی همزمان با طلوع آفتاب چندین حمله هوایی را در جنوب شهر خان یونس انجام دادند. همچنین در این حملات و بمباران‌ها مرکز «ابن‌القییم» و خانه‌ای در شهر «عبسان الکبیره» در شرق شهر خان‌یونس مورد هدف قرار گرفته است.

از سوی دیگر، گزارش‌های دریافتی حاکی از این است که تعدادی از شهروندان فلسطینی بر اثر انفجار یک خودروی بمب گذاری شده توسط رژیم صهیونیستی در نزدیکی تقاطع «المطاحین» در شمال شهر خان‌یونس، زخمی شدند. همچنین تعداد دیگری از شهروندان فلسطینی نیز در نتیجه بمب‌گذاری در خانه‌ای در داخل اردوگاه «نصیرات» در مرکز نوار غزه کشته و زخمی شدند.

در ادامه روند سریع تحولات میدان جنگ غزه، گزارش‌های دریافتی حاکی است که در جریان حملات هوایی رژیم صهیونیستی به اطراف مسجد «عبدالله عزام» در محله «الصبرا» در جنوب شهر غزه و ۵ شهروند فلسطینی از جمله یک دختر به شهادت رسیدند.

البته این پایان ماجرا نیست و منابع خبری گزارش دادند که در تازه‌ترین حملات صهیونیست‌ها به غزه، واحد‌های توپخانه و بالگرد‌های این رژیم اطراف سازمان برق و پل منطقه وادی غزه و منطقه المغرافه در شمال اردوگاه النصیرات در مرکز غزه را هدف قرار دادند.

در تحول دیگری در جریان جنگ غزه، هواپیما‌های جنگی رژیم صهیونیستی، منطقه‌ای در شهر «عبسان الکبیره» در شرق خان‌یونس در جنوب نوار غزه را هدف قرار دادند. همچنین به دنبال درگیری‌های روی داده در شمال غربی نصیرات در مرکز نوار غزه به چندین خانه خسارت جدی و فراوانی وارد شده است.
از طرف دیگر گزارش‌های تکمیلی از انفجار بمبی خبر می‌دهند که شامگاه دیروز دوشنبه در شرق شهر رفح در جنوب نوار غزه منفجر شد که در طی آن شماری از نیرو‌های امنیتی هدف قرار گرفتند که یکی از این نیرو‌ها به شهادت رسیده و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند. 

افزون بر این، به دنبال اشغال خانۀ‌ای در اردوگاه نصیرات، در مرکز نوار غزه، شماری از ساکنان آن شهید و تعدادی دیگر نیز زخمی شدند. ضمن اینکه هواپیمای رژیم اشغالگر یک حمله هوایی را در نزدیکی نیروگاه برق واقع در شمال اردوگاه نصیرات انجام دادند که خساراتی را به این نیروگاه وارد کرده است.
گزارش‌های دریافتی از جنگ غزه حاکی است که توپخانه رژیم صهیونیستی حومه شرقی فرمانداری خان‌یونس را هدف قرار داده و خانه متعلق به خانواده حجازی را در منطقه معان در شرق خان‌یونس گلوله باران کرده است. همچنین رژیم صهیونیستی در یک حمله هوایی منطقه گمرک در شرق شهر خان‌یونس را هدف قرار داده و خسارات جدی را به آن وارد آورده است.

در تحولی دیگر در دویست و هفتاد و یکمین روز جنگ غزه، منابع محلی اعلام کردند که تعدادی از شهروندان فلسطینی از جمله چند کودک در نتیجۀ بمباران خانۀ‌ای در خان‌یونس به شهادت رسیدند. هواپیما‌های رژیم صهیونیستی نیز همزمان با گلوله باران شدید توپخانه این رژیم، محله الشجاع و مناطق شرقی محله الطوفه و شرق شهر غزه را مورد هدف قرار دادند.

در پایان باید گفت نیرو‌های اشغالگر صهیونیست ساختمان‌های مسکونی در شهر المغراقه، واقع در شمال اردوگاه نصیرات را منفجر کردند و به طور همزمان، توپخانه اشغالگر خیابان المنصوره در محله الشجاع و نواحی شرقی محله الزیتون، جنوب شرقی شهر غزه و محدوده ورزشگاه یرموک در مرکز این شهر را بمباران کرد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار