ژاپن برنامه‌های شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

ژاپن تصمیم اخیر کابینه رژیم صهیونیستی برای «قانونی سازی» پنج حوزه شهرک‌سازی در کرانه باختری اشغالی را محکوم کرده و این تصمیم را ناقض قوانین بین‌المللی دانست.
کد خبر: ۶۷۶۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۵ - 03July 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت امور خارجه ژاپن در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دولت ژاپن عمیقا نگران گزارش اخیر در خصوص مجوز دادن دولت اسرائیل به قانونی شدن پنج حوزه جدید شهرک‌سازی در کرانه‌باختری بوده و تاکید می‌کند که عمیقا از بابت تداوم برنامه‌های شهرک‌سازی‌های اسرائیل به رغم مخالفت‌های متعدد جامعه بین‌المللی از جمله ژاپن متاسف است.»

ژاپن برنامه‌های شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

بر اساس این بیانیه، ژاپن موکدا از اسرائیل خواسته تا تصمیمش را لغو کرده و برنامه‌های شهرک‌سازی‌ها را کاملا متوقف کند. توکیو نسبت به تشدید خشونت از جانب شهرک‌نشین‌های افراطگر صهیونیست علیه فلسطینی‌ها نیز به ابراز نگرانی جدی پرداخت. 

در این بیانیه نوشته شده است: «دولت ژاپن چنین خشونت‌هایی را محکوم کرده و از اسرائیل می‌خواهد تدابیر متناسبی برای جلوگیری از خشونت‌های شهرک‌نشین‌های افراطگر در پیش بگیرد. ژاپن بار دیگر تاکید می‌کند که لازم است از اقدامات تشدید کننده تنش همچون اقدامات رخ داده در کرانه باختری پرهیز شده و شرایط انسانی وخیم در نوار غزه در نظر گرفته شود.»

چند روز قبل کابینه رژیم صهیونیستی پیشنهادات «بتسلئیل اسموتریچ»، وزیر دارایی این کابینه برای «قانونی‌سازی» حوزه‌های شهرک‌سازی جدید در کرانه باختری و اعمال مجازات‌هایی علیه تشکیلات خودگردان فلسطین را تصویب کرد.

شبکه اسرائیلی «کان» روز جمعه گزارش کرد کابینه امنیتی رژیم به این دلیل طرح اسموتریچ را تصویب کرد تا با به رسمیت شناختن کشور فلسطین و اقدامات صورت گرفته علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه‌های بین‌المللی مقابله کند.

 این طرح شامل چند بخش از جمله مجازات‌ها علیه تشکیلات خودگردان، قانونی سازی پنج حوزه شهرک‌سازی جدید در کرانه باختری، صدور مناقصه برای هزاران واحد مسکونی جدید در شهرک‌ها، لغو مجوز‌ها و مزایای مقام‌های فلسطینی، محدود ساختن تحرکات آنها و جلوگیری از خروج مقام‌های ارشد بوده است.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار