هراس رژیم صهیونیستی از تجدید قوای حماس

کارشناسان و صاحب‌نظران بعد از ۹ ماه جنگ غزه خبر از تجدید قوای گروه حماس می‌دهند، موضوعی که بی‌شک هراس و نگرانی سران و مقامات رژیم صهیونیستی را به‌دنبال داشته است.
کد خبر: ۶۷۶۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۲:۵۲ - 06July 2024

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: گزارش‌های میدانی و آخرین اخبار از تحولات جنگ غزه حاکی از این است که گروه حماس بعد از ۹ ماه جنگ غزه درحال برنامه‌ریزی برای تجدید قوا و سازماندهی مجدد است؛ موضوعی که نشان از این دارد که رژیم صهیونیستی در دستیابی به اهداف و برنامه‌های خود که همانا نابود کردن حماس و از بین بردن فرماندهان این گروه مقاومت اسلامی فلسطینی است ناکام مانده و شکست کامل خورده است.

هراس رژیم صهیونیستی از تجدید قوای حماس

شاهد این ادعا (تجدید قوای مجدد حماس) هم حملات موشکی اخیر این گروه مقاومت اسلامی فلسطینی به سرزمین‌های فلسطین اشغالی است. فقط در یک مورد گروه حماس موفق شده تا از مناطق اشغالی در غزه ۲۰ فروند موشک به سمت مواضع رژیم صهیونیستی شلیک کند. موضوعی که تعجب و حیرت مقامات و فرماندهان نظامی این رژیم اشغالگر را به دنبال داشته است.

حال نکته بسیار مهم و تعیین کننده اینجاست که حفظ شاکله و ساختار اساسی گروه حماس آن هم بعد از ۹ ماه جنگ شدید و گسترده به ارتش رژیم صهیونیستی و حملات و بمباران‌های مداوم و پایان ناپذیر غزه و مواضع حماس در داخل و خارج از غزه تا امروز نتوانسته فعالیت‌های نظامی این گروه مقاومت فلسطینی را با اختلال روبرو کرده و یا آن را متوقف کند.

از طرف دیگر لشکرکشی ۹ ماهه رژیم صهیونیستی به غزه و محاصره کامل آن به همراه بمباران و گلوله‌باران هرروزه مناطق مختلف آن نیز آسیب جدی و جبران ناپذیری را به گروه حماس وارد نکرده است و به همین دلیل است که این گروه مقاومت فلسطینی هم اکنون در حال برنامه‌ریزی برای تجدید قوای مجدد نیرو‌های خود و سازماندهی جدید ساختار نظامی و عملیاتی است.

موضوع مهم دیگر انجام حملات موشکی گروه حماس از شهر خان‌یونس به سمت سرزمین‌های فلسطین اشغالی است. زیرا رژیم صهیونیستی و ارتش متجاوز و اشغالگر آن با توجه به لشکرکشی زمینی به رفح و بمباران چند هفته‌ای آن به هیچ عنوان انتظار نداشتند از این شهر هدف حملات راکتی و موشکی حماس قرار بگیرند.

بر همین اساس، شاهد بودیم که کارشناسان و صاحب‌نظران نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی در گزارش‌هایی جداگانه اعلام کردند که گروه مقاومت اسلامی حماس به شکلی کاملا تعجب‌آور و ناباورانه بعد از ۹ ماه جنگ مداوم و بمباران تمامی نقاط غزه و رفح همچنان توان عملیاتی به خصوص ظرفیت موشکی خودش را حفظ کرده است.

حال در این میان موضوعی که موجب هراس و نگرانی رژیم صهیونیستی شده است تلاش شبانه روزی و گسترده حماس برای سازماندهی مجدد ساختار نظامی و تجدید قوای نیرو‌های رزمنده خود به منظور تداوم و حتی گسترش سطح مقاومت و نبرد با ارتش رژیم صهیوینستی در غزه و رفح است.

ضمن اینکه قرائن و شواهد موجود حاکی از این است که در صورت ادامه روند تجدید قوا و تسلیح دوباره نیرو‌های حماس و سرعت گرفتن روندی که هم اکنون در حال انجام است بزودی سطح مقاومت و نبرد حماس در برابر ارتش صهیونیستی به وضعیت خطرناکی خواهد رسید و این موضوع به معنای انجام عملیات‌های بیشتر و بزرگتر و همچنین تلفات و خسارات گسترده‌تر به تجهیزات نظامی و نیرو‌های ارتش این رژیم است.

از طرف دیگر، باید خاطرنشان کنیم که اهداف اساسی گروه حماس، مقاومت و مبارزه گسترده و طولانی مدت با ارتش اشغالگر و نامشروع رژیم صهیونیستی است. بر همین اساس است که در روز‌های اخیر شاهد بودیم که گروه حماس در «شمال غزه» و «جبالیا» تحرکات و عملیات‌های گسترده و قابل توجهی داشته است.

البته زمانی ماجرا جالب می‌شود که به این موضوع توجه کنیم که «شمال غزه» و «جبالیا» هم اکنون تحت محاصره و در کنترل کامل ارتش رژیم صهیونیستی قرار دارد. اما با این وجود شاهد جابجایی‌ها و همچنین عملیات‌های نیرو‌های حماس در این دو منطقه مهم هستیم.

در پایان باید گفت در میدان جنگ غزه و در میان معادلات نبرد میان گروه حماس و ارتش رژیم صهیونیستی این ارتش اشغالگر و متجاوز صهیونیستی است که از تعمیق و طولانی‌تر شدن جنگ غزه نگران است. زیرا با روند فعلی تجدید قوای مجدد حماس و بازسازی ساختار نظامی و تسلیح دوباره نیرو‌های این گروه مقاومت فلسطینی روز‌های بسیار سخت و دشواری در میدان جنگ غزه در انتظار رژیم صهیونیستی است.

گزارش از : روزبه قمصری

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار