صهیونیست‌ها زیر آتش انتقام حزب‌الله

حزب‌الله لبنان امروز در پاسخ به ترور «حاج ابونعمه» شمار زیادی از مقر‌های ارتش اشغالگر صهیونیست را به آتش‌کشید، تا جایی که رسانه‌های اسرائیلی اذعان کردند «شمال را از دست داده‌ایم».
کد خبر: ۶۷۶۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۰ - 04July 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «پاسخ به ترور فرمانده محمد نعمه از دیروز آغاز شده و ادامه خواهد یافت. این جبهه همچنان شعله‌ور خواهد ماند». این جملات را رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان هاشم صفی‌الدین بر زبان آورد.

صهیونیست‌ها زیر آتش انتقام حزب‌الله

رسانه‌های اسرائیلی حملات سنگین راکتی و پهپادی امروز حزب‌الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی و بلندی‌های جولان اشغالی سوریه را بسیار شدید توصیف کردند و گزارش دادند که به دلیل اصابت راکت به یک خودرو، یک نظامی اسرائیلی کشته و چندین نفر زخمی شدند.

روزنامه یدیعوت آحارانوت نوشت که ۲۵ تیم آتش‌نشانی در تلاشند تا ۱۰ آتش‌سوزی آغاز شده در جولان اشغالی و منطقه الجلیل را خاموش کنند. «شمال را از دست داده‌ایم». بر اساس این گزارش، نیرو‌های ارتش رژیم صهیونیستی با بالگرد‌های نظامی، شماری از زخمی‌های جولان اشغالی را به بیمارستان «رمبام» در حیفا و مرکز پزشکی «زیف» در صفد منتقل کردند.

منابع لبنانی نیز اعلام کردند که حزب‌الله در حملات امروز، پایگاه البغدادی و المرج و دیگر مراکز نظامی اسرائیلی را با بیش از ۲۰۰ راکت هدف حمله قرار داد.

منابع امنیتی اسرائیلی نیز گزارش دادند که حزب‌الله با بیش از ۱۰۰ راکت و ۱۰ پهپاد مناطق وسیعی از فلسطین اشغالی را هدف قرار دادند و موجب به صدا درآمدن آژیر‌های هشدار به مدت یک ساعت تمام در این مناطق شد. بنا بر این گزارش حملات علیه جولان اشغالی، موجب وقوع آتش‌سوزی‌های مهیب و بسته‌شدن جاده‌ها و قطعی گسترده برق شد.

کریات شمونا، تل‌حی، بیت‌هلل، سدیه نحامیا و منطقه رجبا در شمال عکا، عماکیم و مناطق نزدیک به نهاریا از جمله مناطق مورد هدف امروز حمله سنگین حزب‌الله لبنان بود.

حزب‌الله لبنان نیز طی بیانیه‌هایی اعلام کرد که در عملیات امروز، با پهپاد‌های تهاجمی خود پایگاه پیش‌ساخته تیپ ۹۱ ارتش اسرائیل در شهرک ایلییت، مقر فرماندهی تیپ ۷ زرهی اسرائیل در شهرک کاتسافیا، پایگاه منطقه شمالی در دادو، پایگاه اطلاعات منطقه شمالی میشار، مقر تیپ ۸۱۰ حرمون در پایگاه معالیه گولانی، پایگاه اصلی و دایمی لشکر ۱۴۶ ایلانیا، مقر تیپ گولانی و یگان ایغوز در پادگان شراگا را در هم کوبیده است.

مقاومت لبنان همچنین اعلام کرد که با موشک‌های سنگین برکان، پایگاه‌های البغدادی و بیاض بلیدا و المرج و رویسات العلم را هدف قرار داده است.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها