با حضور استاندار مازندران؛

مدرسه شهید «امیر عبداللهیان» در شهرستان سوادکوه افتتاح شد

به پاس قدردانی از مجاهدت شهید «امیر عبداللهیان» مدرسه ۱۰ کلاسه در شهرستان سوادکوه افتتاح شد.
کد خبر: ۶۷۶۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۵ - 04July 2024

مدرسه شهید «امیر عبداللهیان» در شهرستان سوادکوه افتتاح شدبه گزارش دفاع‌پرس از مازندران، «یوسف نوری» استاندار مازندران امروز در آئین افتتاحیه مدرسه ۱۰ کلاسه شهرستان سوادکوه، اظهار داشت: این مدرسه به نام شهید امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه فقید ماست و به پاس قدردانی از زحمات ایشان که توجه زیادی به آموزش داشت و مازندران را به عنوان قطب دیپلماسی آموزشی اعلام کرد، نامگذاری شده است.

وی با اشاره به خدمات دولت سیزدهم در حوزه آموزش و پرورش به‌ویژه ساخت و ساز، اعلام کرد: در یک هزار و هفده روز از دولت سیزدهم به ریاست شهید رئیسی، ۳۳ هزار کلاس درس به بهر‌برداری رسید و از یکهزار و ۷۲ مدرسه کانکسی ۵۶۹ مدرسه تمام و تحویل داده شده است که بالای ۱۰ دانش‌آموز خواهد داشت.

استاندار مازندران ادامه داد: بقیه این مدارس تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و ساخت ۸۰ درصد آنها تا مهر امسال به پایان خواهد رسید، همچنین ۱۶۰ هنرستان جدید ساخته شده است که نشان می‌دهد جهت‌گیری نظام و تعلیم تربیت در دولت سیزدهم درست بوده است.

نوری ادامه داد: در همین مدت ساخت ۱۱۵ مدرسه در استان مازندران در مقاطع مختلف با ۶۵۹ کلاس و زیربنای ۱۰۷ هزار و ۹۳۲ مترمربع با اعتباری بیش از ۸۴۰ میلیارد تومان آغاز شده که با وجود سختی‌های موجود، جهش بسیار خوبی در مدرسه‌سازی بوده است.

وی با بیان اینکه زمینه جهش تولید علمی ساخت مدارس خوب و استاندارد است، افزود: این مدارس به همت بنیاد برکت و مشارکت خیران ساخته می‌شود، مجمع خیران مازندران تعهدات خوبی را انجام دادند که بخشی از مدارس توسط آنها تکمیل یا ساخته شده است.

استاندار مازندران گفت: گروه‌های جهادی و مردمی نیز در این جهش علمی کمک می‌کنند تا بتوانیم زمینه تعلیم و تربیت کامل را برای آینده‌سازان مملکت فراهم کنیم چرا که این خدمات مورد تاکید رئیس جمهور عزیز و شهید ما بوده و انتظار شتاب بیشتری می‌رود.

وی تصریح کرد: مسئله آموزش و پرورش برای رئیس جمهور شهید دارای اهمیت بسیاری بوده است، به طوری‌که حتی یک روز کامل را در اردوگاه شهید باهنر به شنیدن صحبت‌های دانش‌آموزان اختصاص دادند و به ما اعلام کردند که آنها این مطالبات را داشتند و باید عملیاتی شود.

استاندار مازندران در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه فردا روز مهمی برای سرنوشت کشورمان است، گفت: در دور نخست، مشارکت مردم استان با ۴۲.۳ درصد بیشتر از میانگین کشوری بود و این‌بار هم همینطور خواهد شد لذا از آحاد مردم به‌ویژه کسانی که ممکن است هنوز تصمیم به شرکت نگرفتند و یا مردد هستند می‌خواهیم که فردا در شعبات اخذ رأی حضور پیدا کنند تا شاهد شکوه دیگری از نظام جمهوری اسلامی باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار