کابینه نتانیاهو مجوز ساخت بیش از ۵ هزار واحد مسکونی در کرانه باختری را صادر کرد

کابینه رژیم اسرائیل در ادامه سیاست شهرک سازی و اشغالگری خود، مجوز ساخت ۵۲۹۵ واحد مسکونی دیگر در کرانه باختری را صادر کرد.
کد خبر: ۶۷۶۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۳ - 04July 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، کابینه بنیامین نتانیاهو، امروز با پیشنهاد «بزالل اسموتریج» وزیر امور دارایی اسرائیل برای ساخت ۵۲۹۵ واحد مسکونی در کرانه باختری موافقت و آن را تصویب کرد. در این راستا جنبش اسرائیلی «صلح» که مخالف شهرک سازی است در بیانیه‌ای این خبر را فاش کرد و گفت که قرار است در ده‌ها شهرک صهیونیست‌نشین در کرانه باختری ۵۲۹۵ واحد مسکونی ساخته شود.

کابینه نتانیاهو مجوز ساخت بیش از ۵ هزار واحد مسکونی در کرانه باختری را صادر کرد

 بزالل اسموتریچ نیز در سخنانی گفته است: «ما استعمار را توسعه خواهیم داد و تهدید تشکیل کشور فلسطینی را از بین خواهیم برد». از سوی دیگر کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی روز پنج شنبه هفته گذشته نیز در واکنش به اقدام پنج کشور اسپانیا، نروژ، ارمنستان، اسلونی و ایرلند در شناسایی دولت فلسطین اعلام کرد که در واکنش به این اقدام ۵ شهرک صهیونیست نشین به نام کشور‌های مزبور در کرانه باختری ایجاد خواهد کرد.

پیش از این هم، «عمیحای الیاهو» وزیر امور قدس در کابینه اسرائیل خواستار اشغال مستقیم کرانه باختری شده و گفته بود: «آن خط سبزی که سرزمین‌هایی را که اسرائیل در سال ۱۹۶۷ تحت کنترل خود درآورده، مشخص می‌کند، وجود ندارد و جعلی است».

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها