توزیع بیش از دو میلیون تعرفه رای برای دومین دور انتخابات ریاست جمهوری در سیستان و بلوچستان

بیش از دو میلیون تعرفه رای در سیستان و بلوچستان پیش بینی شده است.

کد خبر: ۶۷۶۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۱ - 05July 2024

به گزارش دفاع پرس از زاهدان، دبیر ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان گفت: هیچ مشکلی در برگزاری چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری در استان نداریم و یک‌هزار و ۸۳۰ شعبه اخذ رای نیز پیش بینی شده است.
ابراهیمی افزود: برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر دور دوم چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری در ۱۵ تیرماه همزمان با سراسر کشور تمامی اقدامات و تمهیدات لازم در سیستان و بلوچستان فراهم شده است.
وی افزود: تعداد دو هزار و ۱۴۰ دستگاه احراز هویت در بین فرمانداری‌های سراسر سیستان و بلوچستان توزیع شده و کار پیکربندی آنها به اتمام رسیده و آماده برگزاری انتخابات امروز جمعه ۱۵ تیرماه هستیم.
دبیر ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان گفت: دو میلیون و ۱۳۸ هزار تعرفه اخذ رای پیش بینی و تقسیم شده است.
وی آخرین جزئیات از برگزاری مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری را تشریح کرد و گفت: امروز جمعه ۱۵ تیرماه جاری از ساعت هشت صبح فرآیند رای‌گیری آغاز می‌شود و به مدت ۱۰ ساعت ادامه خواهد داشت و براساس قانون بعد از این مدت به تشخیص وزیر کشور امکان تمدید فرآیند رای‌گیری وجود دارد.
ابراهیمی ادامه داد: در این مرحله واجدان شرایط با دو مدرک هویتی شناسنامه و کارت ملی رای گیری را انجام خواهند داد، که در این زمینه نیز در دور اول انتخابات ۷۷ درصد با کارت ملی و ۲۳ درصد هم با شناسنامه رای دادند.
دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به آمار ۴۰ درصدی مشارکت در انتخابات مرحله نخست چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اظهار کرد: سیستان و بلوچستان همواره استانی پیش رو و مطالبه‌گر در حوزه تحولات سیاسی بوده و مشارکت ۴۰ درصدی در این انتخابات به هیچ عنوان زیبنده گذشته پرافتخار این استان در خصوص انتخابات ادوار گذشته نیست، بنابراین ضرورت دارد تا عموم مردم به منظور تعیین سرنوشت خویش، در انتخابات ۱۵ تیر ماه مشارکت گسترده‌ای در حوزه‌های اخذ رای داشته باشند.

انتهای ‍پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار