یادداشت/ سیدشهاب ابراهیمی حسینی

طلب صبر خدا در یک روز سرنوشت‌ساز

خدایا صبرت را روزافزون بر ما ارزانی بدار چراکه از ابتدای امسال شاهد عروج بسیاری از خوبان و اولیای تو هستیم؛ از عروج سرلشکر شهید زاهدی در سوریه تا عروج سیدالشهدای خدمت؛ آیت‌الله رئیسی و همراهان شهید در آذربایجان شرقی؛ و حالا هم که خبر رحلت پدر شهید مدافع حرم؛ مرتضی عطایی در آستانه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری برای ما رسانه‌ای شده است.
کد خبر: ۶۷۶۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۷ - 05July 2024

طلب صبر خدا در یک روز سرنوشت‌سازگروه استان‌های دفاع‌پرس – «سیدشهاب ابراهیمی حسینی» خبرنگار و فعال رسانه‌ای؛ روز چهاردهم تیرماه ۱۴۰۳ در واپسین لحظات خود قرار داشت و فضای حقیقی و مجازی کشور ایران به نوعی مشغول لحظه‌شماری بود تا دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در روز جمعه؛ ۱۵ تیر برگزار شود. در بین اخبار عجیب و غریب انتخاباتی به ناگاه خبری غیرمنتظره تو را از زمان حال دور می‌کند و پرت می‌شوی به سال‌های نه چندان دور. در اخبار رسانه‌های استانی و بعضا کشوری این طور می‌خوانی: «حیدر عطایی، پدر شهید مدافع حرم؛ مرتضی عطایی آسمانی شده و به فرزند شهید و همسرش پیوسته است».

این خبر کوتاه مرا پرت کرد به یک روز صبحگاهی. زمانی که به خانه پدر و مادر این شهید رفتم برای گرفتن مصاحبه در مشهد. در آن روز؛ پدر و مادر شهید برایم از سیر تولد تا شهادت فرزند شهیدشان گفتند. از نقش‌آفرینی‌های خودشان در ایام منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی ایران در مشهد و روز‌هایی که دوشادوش مردم مشهد بر علیه رژیم پهلوی تظاهرات کردند تا ایام دفاع مقدس و شهادت مرتضی.

به یاد دارم؛ آن روز به دلیل عجله برای رسیدن به مکان مصاحبه، صبحانه نخورده خانه را ترک کرده بودم. وقتی که وارد خانه پدر و مادر این شهید شدم و آنها پذیرایی کردند، به خاطر گرسنگی صحبگاهی دستشان را رد نکردم. شاید همین خود عاملی شد که طعم شیرین آن پذیرایی را هیچ گاه از یاد نبرم. هنوز شیرینی آن باقلوا یا شیرینی که آن دو نفر جلوی من گذاشتند را در ذهن دارم.

روایت پدر و مادر این شهید هم شیرینی‌های خاص خود را داشت و هم در بعضی جا‌ها تلخ می‌شد. شیرینی روایت آنها مربوط به خاطرات خوشی است که با فرزند شهیدشان داشتند چراکه مرتضی عطایی فردی شوخ طبع و مهربان بود، اما تلخی آن در جایی بود که بعضاً افراد جاهل و ناآگاه قضاوت‌های خطا داشتند از رفتن شهید عطایی به سوریه. خطاب به کسانی که چنین پنداشته بودند، پدر شهید عطایی گفته بود: «کاری ندارد، شما هم بروید و پولش را بگیرید. منتهی قبلش حاضرید فقط یک بند از انگشت خود را قطع کنید؟»

خدایا صبرت را روزافزون بر ما ارزانی بدار چراکه از ابتدای امسال شاهد عروج بسیاری از خوبان و اولیای تو هستیم؛ از سرلشکر شهید «محمرضا زاهدی» فرمانده مستشاران سپاه در سوریه و لبنان و همراهان و همرزمانش در سوریه تا عروج سردار «مجید ایافت» و حاج «محمدتقی ایمانی» فرماندهان دوران دفاع مقدس در مشهد و در ادامه عروج سیدالشهدای خدمت؛ آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و همراهان شهید در آذربایجان شرقی؛ و حالا هم که خبر رحلت حاج «حیدر عطایی» پدر شهید مدافع حرم؛ مرتضی عطایی در آستانه یک روز سرنوشت‌ساز برای ما رسانه‌ای شده است.

چه زیبا رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه‌های نمازجمعه خطاب به مولا و صاحبمان حضرت بقیه‌الله (عج) فرمود: «سید ما، مولای ما، دعا کن برای ما؛ صاحب ما توئی؛ صاحب این کشور توئی؛ صاحب این انقلاب توئی؛ پشتیبان ما شما هستید؛ ما این راه را ادامه خواهیم داد؛ با قدرت هم ادامه خواهیم داد؛ در این راه ما را با دعای خود، با حمایت خود، با توجه خود، پشتیبانی بفرما».

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار