حضور رزمندگان و ایثارگران ۸ سال دفاع مقدس زنجان پای صندوق رأی

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح جمعه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ در زنجان آغاز شد
کد خبر: ۶۷۶۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۵ - 05July 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زنجان، دور دوم انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح جمعه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ در زنجان آغاز شد.

بر اساس اعلام رئيس ستاد انتخابات استان زنجان دور دوم نتخابات در ۷۷۲ شعبه اخذ رای و در یک هزار و ۴۳۸ نقطه و محل در این استان برگزار می‌شود.

به گفته «ابوالفضل رفیعی»، معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار زنجان میزان مشارکت مردم استان زنجان در انتخابات هشتم تیر ماه ۴۶.۰۸ درصد بود که حضور با شکوه مردم در دور دوم، تکمیل کننده این حماسه سیاسی خواهد بود.

بر این اساس؛ ثبت نام نمایندگان نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برای مرحله دوم نیز انجام شد و در این راستا بیش از یک هزار و ۴۰۰ نماینده نامزدهای انتخاباتی در شعبه‌های اخذ رأی سطح استان مستقر می‌شوند.

به گفته ابوالفضل رفیعی؛ نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری می‌توانند در هر شعبه یک نماینده داشته باشند و بدون دخالت در فرایند اخذ رای در شعب انتخابات حضور یابند.

رفیعی با تاکید بر اینکه کسانی که در دور اول انتخابات شرکت نکرده باشند نیز می‌توانند در مرحله دوم انتخابات رای دهند، گفت: تمام کسانی که سن آنان تا دور دوم انتخابات ۱۸ سال کامل باشد، یعنی متولدین ۱۵ تیرماه ۱۳۸۵ به قبل می ‌توانند در این دوره از انتخابات مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون انتخابات ریاست جمهوری، ارائه شناسنامه یا کارت ملی برای رأی دادن الزامی است، افزود: رای دادن با شناسنامه های قدیمی نیز امکانپذیر است.

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زنجان ؛ بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور مسعود پزشکیان با ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رأی و سعید جلیلی با ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸ رأی به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری راه یافتند.

انتهای پیام

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار