امام جمعه موقت بیرجند:

حضور مردم در انتخابات پشتوانه نظام و نشانگر همراهی آن‌ها با ولایت است

حجت‌الاسلام «نوفرستی» حضور مردم در انتخابات را پشتوانه نظام و امنیت کشور و نشانگر همراهی آن‌ها با ولایت، دین و انقلاب دانست و گفت: به گفته امامین انقلاب حضور مردم در انتخابات تأثیرگذار بوده و یک واجب سیاسی، دینی و شرعی محسوب می‌شود.
کد خبر: ۶۷۶۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵ - 05July 2024

ییبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان جنوبی، حجت‌‌الاسلام «غلامحسین نوفرستی» امام جمعه موقت بیرجند امروز (جمعه) در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند در مسجد جامع مصلی المهدی (عج)، اظهار داشت: در این روز مهم و سرنوشت‌ساز از همه مردم انتظار داریم به نایب امام عصر(عج) لبیک گفته و با حضور خود پای صندوق‌های رأی، نظام را یاری کنند.

وی با اظهار امیدواری از حضور حداکثری مردم در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب شخص اصلح، بیان داشت: باید فردی که فرهنگ عاشورا را باور داشته و ادامه دهنده جریان کربلا باشد را انتخاب کنیم، فردی که حضورش راه خدا، دین، نظام و انقلاب اسلامی را در سطح جهان، منطقه و ایران تقویت کند.

امام جمعه موقت بیرجند حضور مردم در انتخابات را پشتوانه نظام و امنیت کشور و نشانگر همراهی آن‌ها با ولایت، دین و انقلاب دانست و تبیین کرد: به گفته امامین انقلاب حضور مردم در انتخابات تأثیرگذار بوده و یک واجب سیاسی، دینی و شرعی محسوب می‌شود و رهبر معظم انقلاب نیز اخیرا فرمودند اینکه هفته گذشته ۶۰ درصد مردم در انتخابات شرکت نکردند را به این معنا نمی‌دانیم که این افراد مقابل نظام هستند.

حجت‌الاسلام نوفرستی اضافه کرد: هفته گذشته عده‌ای پای صندوق‌های رأی به عنوان یک واجب سیاسی حاضر نشدند که این مسئله مهم نیاز به تبیین و رفع اشکال دارد، در انتخابات اول پیروزی انقلاب یعنی رأی به نظام جمهوری اسلامی ۹۸.۲ درصد مردم رأی دادند در همان مقطع نیز مردم به قانون اساسی، ‌ خبرگان و ریاست‌ جمهوری رأی دادند که نرخ مشارکت متفاوت بوده و به دلایل مختلفی بستگی دارد.

وی گفت: گاهی در نظام الهی انحرافاتی توسط دشمنان بیرونی و درونی به وجود می‌آید، دشمنان بیرونی با اصل نظام اسلامی در سطح جهان مخالف هستند و با آن مبارزه می‌کنند اما عده‌ای در داخل، نظام را قبول ندارند لذا باید با کفار و منافقان نبرد و جهاد کرد چون دشمنان چه کسانی که با اساس نظام مقابله می‌کنند و چه افرادی که موضوعاتی از جمله دنیاطلبی آن‌ها را به انحراف کشانده، در تلاش برای مبارزه هستند.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: «حاج قاسم» وقتی به شهادت رسید، اظهار تأسف‌ها و اعلام عزا همچنین تشییع جنازه میلیون رئیس‌جمهور شهید و اینکه بیش از یک چهارم دنیا عزای عمومی اعلام کردند و پرچم‌ها را نیمه برافراشته، نشانه عظمت اسلام است.

حجت‌الاسلام نوفرستی با تأکید بر اینکه بشریت مدیون امام حسین (ع) است، خاطرنشان کرد: وقتی در رأس حکومت یک انسان الهی باشد این جامعه پیوسته و در همه جهات در حال رشد است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها