امام جمعه شاهرود:

خنثی شدن توطئه‌های دشمن با حضور پرشکوه مردم در دور دوم انتخابات

حجت‌الاسلام «امینی» گفت: تمامی اهداف و توطئه‌های دشمن با حضور پرشکوه مردم در دور دوم انتخابات خنثی می‌شود و حضور تاریخ‌ساز مردم در انتخابات مکمل تشییع باشکوه شهدای خدمت است.
کد خبر: ۶۷۶۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۶ - 05July 2024

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، حجت‌الاسلام «عباس امینی» امام جمعه شاهرود در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در حسینیه اعظم مدرسه قلعه شاهرود اظهار داشت: دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از اهمیت خاصی نسبت به دور اول برخوردار است و حتی یک رای بیشتر می تواند تعیین‌کننده رییس جمهور آینده کشور باشد.

وی به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره حضور در انتخابات اشاره کرد و گفت: این حضور تاریخ‌ساز مکمل تشییع باشکوه شهدای خدمت است، ارواح آنها حاضر و ناظر بر عملکرد امروز مردم در تعیین سرنوشت کشور است.

وی با اشاره به نقش حضور گسترده مردم در انتخابات در برابر برنامه های دشمنان، ابراز کرد: تمامی اهداف و توطئه‌های دشمن با حضور پرشکوه مردم در دور دوم انتخابات خنثی می‌شود.

امام جمعه شاهرود به برگزاری مناظره‌ها طی چند روز گذشته اشاره کرد و گفت: ۲ نگاه متفاوت به مسایل داخلی، خارجی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی وجود دارد که این امر انتخاب فرد اصلح را برای مردم آسان می‌کند.

وی با بیان اینکه فرد منتخب مردم باید ادامه دهنده راه شهید خدمت باشد، اظهار کرد: رییس جمهور جدید باید مصوبات سفرهای شهید آیت الله رییسی در همه کشور را پیگیری و اجرایی کند.

خطیب جمعه شاهرود با بیان اینکه مردم فرد اصلح را با مطالعه، تحقیق و مشورت با افراد نخبه و امین انتخاب کنند، تصریح کرد: مردم حضور پای صندوق‌های رای را به آخر وقت نیندازند.

وی تاکید کرد: مسوولان و رییس جمهور منتخب حضور مردم در انتخابات را با مطالعه دقیق و عمیق تحلیل و چرایی حاضر نشدن درصدی از مردم را پیگیری کنند.

وی با تاکید بر واقع‌گرایی در تحلیل‌ها، اظهار کرد: مردم سالاری دینی و شرکت در تعیین سرنوشت شاخصه تمامی انتخابات در ایران اسلامی است.

حجت الاسلام امینی در بخش دیگری از سخنان خود به ۱۶ تیرماه روز مالیات اشاره کرد و گفت: دریافت مالیات وابستگی کشور به درآمدهای نفت و برنامه‌ریزی دشمنان را نقش برآب می‌کند اما باید عدالت در اخذ، پرداخت و نظارت بر اجرای قانون مالیات مدنظر باشد.

وی با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و عزاداری‌های عاشورایی، ابراز کرد: سخنرانان، روحانیت و مداحان از این فرصت استفاده کنند تا معارف الهی، محبت به خدا و اهل بیت(ع) و همچنین بصیرت عاشورایی را بین مردم تعمیق بخشند.

خطیب جمعه شاهرود ادامه داد: محرم و صفر در مجالس و روضه‌های خانگی معرفت سیاسی، اعتقادی و اخلاقی و همچنین فضایل عاشورایی را برای مردم به ویژه جوانان و نسل آینده ترویج دهید.

وی به هفته امر به معروف و نهی از منکر در دهه نخست محرم اشاره کرد و گفت: در احیای امر به معروف و نهی از منکر همه مردم و مسوولان باید مراقبت کنند و نسبت به معروف‌های اعتقادی، اخلاقی، سیاسی و منکرها حساسیت داشته باشند.

امام جمعه شاهرود با اشاره به جنایت‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی در غزه و کرانه باختری، افزود: کشتار بی‌سابقه مردم بی‌گناه از جمله زنان و کودکان در فلسطین موضوع روز جهان است که باید مردم دنیا به ویژه مسلمانان به آن توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار