رئیس‌ کل دادگستری کرمان:

دستگاه قضا محافظ حق‌الناس مردم در انتخابات است

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی با بیان اینکه امروز موضوع خرید و فروش رأی به‌صورت ویژه و جدی پیگیری می‌شود تا خللی به حق‌الناس بودن آرا وارد نشود، گفت: تا ساعت ۱۰ امروز هیچ گزارشی از جرم یا تخلف انتخاباتی گزارش نشده است.
کد خبر: ۶۷۶۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۱ - 05July 2024

دستگاه قضا محافظ حق‌الناس مردم در انتخابات است

به گزارش  دفاع پرس از کرمان،حجت‌الاسلام «ابراهیم حمیدی» رئیس کل دادگستری استان کرمان امروز در اتاق ستاد خبر استان کرمان امروز، ۱۵ تیرماه ضمن قدردانی از اصحاب رسانه استان در ایجاد شور و شوق انتخاباتی، اظهار داشت: در استان کرمان همزمان با سرار کشور فرایند آغاز شده و هیچ مشکلی فنی و عدم آمادگی وجود نداشت.

وی با اشاره به بازدید میدانی از شعب اخذ رأی و استقبال مردم، افزود: تا ساعت ۱۰ امروز مشارکت نسبت به جمعه گذشته افزایش داشت و شور انتخاباتی بیشتری شاهد بودیم. مردم ایران بصیر، فهیم و آگاه هستند و در دور اول که در کشور مشارکت ۴۰ درصد اعلام شد شاهد بودیم که دشمنان و بدخواهان نظام بر این مسئله موج سواری کرده و می‌خواستند نشان دهند مردم از نظام و انقلاب جدا شدند اما همانگونه که رهبری معظم انقلاب فرمودند این موضوع دلیل بر این نیست که مردم با نظام زاویه دارند.

حجت‌الاسلام حمیدی مشارکت بیشتر مردم در این مرحله از انتخابات را نشان از احساس تکلیف مردم برای مقابله با موج‌سواری دشمن دانست و ‌اظهار کرد: تا ساعت ۱۰ امروز هیچ گزارشی از جرم یا تخلف انتخاباتی گزارش نشده البته همانند قبل ۵۲ شعبه ویژه فعال و آماده دریافت گزارش تخلفات هستند.

وی با بیان اینکه امروز موضوع خرید و فروش رأی به‌صورت ویژه و جدی پیگیری می‌شود تا خللی به حق‌الناس بودن آرا وارد نشود، ادامه داد: امیدواریم مردم مشارکت کرده و از بین دو نامزد انتخاب اصلح داشته باشند زیرا یک انتخابات ملی است و رئیس‌جمهور منتخب سرنوشت کل کشور و نظام را به دست می‌گیرد.

رئیس‌کل دادگستری کرمان در ارتباط با تخلفات مرحله اول انتخابات گفت: در دور اول هشت نفر بازداشت شدند که دو نفر ارتباط با جرائم انتخاباتی نبودند. شش نفر دیگر افرادی بودند که اقدام به فیلمبرداری از شعب کرده و در اختیار رسانه‌های بیگانه قرار دادند. تعدادی نیز مربوط به خرید و فروش آرا بود که در حال حاضر کسی در بازداشت نیست و با قرارهای تأمین مناسب آزاد هستند و پرونده‌های آنها در حال پیگیری است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار