امام جمعه قصرشیرین:

خنثی‌سازی تحریم وظیفه دولت چهاردهم است

حجت الاسلام «صالحی» گفت: وظیفه دولت چهاردهم خنثی‌سازی تحریم است که در دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفت و اقدامات مهمی در این راستا انجام شد.
کد خبر: ۶۷۶۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۷ - 05July 2024

خنثی‌سازی تحریم وظیفه دولت چهاردهم استبه گزارش دفاع‌پرس ‌از کرمانشاه، حجت الاسلام «صادق صالحی» امام جمعه شهرستان قصرشیرین در خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان اظهار داشت: یکی از راهبردهای خنثی‌سازی تحریم، جلوگیری از زمینه‌های تشدید تحریم است که باید بیش از پیش مورد توجه دولت چهاردهم قرار گیرد.

امام جمعه شهرستان قصرشیرین گفت: وظیفه دولت چهاردهم خنثی‌سازی تحریم است که در دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفت و اقدامات مهمی در این راستا انجام شد.

وی تاکید کرد: دولت منتخب باید بدون در نظر گرفتن عامل کم رنگ‌شدن نفت، جایگاه اقتصاد ایران در جهان را بازیابی کند که بررسی‌ها در این زمینه نشان می‌دهد که این بازیابی شامل هفت ضلع امنیت غذایی و اقلام اساسی، حمل و نقل و راه گذرهای منطقه‌ای، پروژه‌های پیشران ملی و تأمین مالی خارجی، اشتغال ناظر به زنجیره‌های ارزش جهانی، سیاست‌های مؤثر ارزی، سیاست‌های انرژی، دیپلماسی اقتصادی است.

حجت الاسلام صالحی در ادامه با اشاره به مشارکت مردم در دور اول انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم، گفت: علت اصلی کاهش مشارکت در نارضایتی اقتصادی بوده و نه در مسائل سیاسی و مشروعیت اصل نظام و این نارضایتی اقتصادی‌ حاصل نداشتن پیروزی در جنگ روایت‌ها است زیرا با وجود مجاهدت‌های موفق شهید رئیسی، هنوز برای مردم امید لازم محقق نشده است.

امام جمعه شهرستان قصرشیرین در ادامه خطبه هایش به ویژگی های رییس جمهور اشاره کرد و یکی از ویژگی های یک کابینه انقلابی را التزام بر شریعت دانست و افزود: مردم ما انتظار دارند دولت چهاردهم ادامه‌دهنده راه شهید خدمت رئیسی و شهیدان رجایی و باهنر باشد.

وی اضافه کرد: رییس جمهور منتخب به عنوان مجری برنامه هفتم که ترجمان سیاست‌های کلی رهبر حکیم انقلاب اسلامی و توسط مجلس انقلابی و دولت شهید رییسی تهیه و آماده شده بوده و اولین شرط در اجرای برنامه‌ها، انتخاب همکاران و همراهان انقلابی، امین و کارآمد است.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به ویژگی‌های رئییس جمهوری در بیانات اخیر رهبر انقلاب اسلامی آمده، افزود: باید کسانی به عنوان مشاور، وزیر و دستیاررئیس جمهور انتخاب شوند که رویکردها، اقدامات، کلام، رفتار و مواضع آن ها با انقلاب اسلامی زاویه نداشته باشد.

وی اظهار کرد: دلدادگی و دلبستگی به دشمن به خصوص آمریکای جهانخوار از دیگر ویژگی هایی است که رییس جمهوری باید در انتخاب وزرا، دستیاران و مشاورانش به آن توجه کند چون کسی‌که راه علاج مشکلات و پیشرفت کشور را در ارتباط با چند کشور غربی و آمریکا می‌داند، نه همکار خوبی برای رییس جمهور و نه خادم و امینی برای مردم و نه مدیر مناسبی برای اداره امور است.

وی در ادامه با تاکید بر جهاد تبیین انتخاباتی از راه های تحقق این مهم را جدی گرفتن جهاد تبیین چه گفتن و چگونه گفتن، توجه به ظرفیت انسانْ‌رسانه‌ها و تشخیص درست صحنه در جنگ روایت‌ها بیان کرد و یادآور شد: باید بدانیم که پیروز جنگ روایت‌ها، پیروز میدان رقابت خواهد بود و در میدان رقابت انتخاباتی جبهه انقلاب باید در این معرکه و جنگ روایت‌ها، این خط روایی را بشکند.

حجت الاسلام صالحی با تسلیت فرا رسیدن دهه اول محرم گفت: ما باید فلسفه قیام عاشورا را برای مردم تبیین کنیم چون عاشورا مکتب انسان سازی است و کربلا فرصت و ظرفیت تربیت‌کنندگی و گفتمان‌سازی برای حق و عدل را دارد.

امام جمعه شهرستان قصرشیرین در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به گام تحول آفرین دولت سیزدهم برای کرمانشاه و اختصاص ۳۰ هزار میلیارد تومان برای راه آهن کرمانشاه - خسروی گفت: این اعتبار نقد و آماده هزینه در پروژه، هدیه رهبر انقلاب و دولت سیزدهم، حدود ۶ برابر بودجه عمرانی سالیانه استان است و اجرای آن، چند هزار شغل ایجاد می کند که با استجازه از رهبر معظم انقلاب و تایید در هیات دولت این مهم برای استان محقق شده و در مدت سه سال به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها