افزایش درصد مشارکت گیلانی‌ها در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری+تصاویر

مردم گیلان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری برای انتخاب رئیس جمهور چهاردهم از ساعات اولیه صبح امروز به پای صندوق‌های رای رفتند.
کد خبر: ۶۷۶۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۴ - 05July 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، مردم گیلان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری برای انتخاب رئیس جمهور چهاردهم از ساعات اولیه صبح امروز به پای صندوق‌های رای رفتند.

به گفته جلایی رئیس ستاد انتخابات گیلان، بیش از دو هزار و ششصد صندوق اخذ رای ثابت و سیار در استان در نظر گرفته شده بود که همه صندوق‌ها بدون مشکل فعالیت خود را راس ساعت هشت صبح آغاز کردند.

وی در ادامه گفت: در ساعات اولیه اخذ رأی قبل از ظهر، حدود ۶۰ هزار نفر معادل سه درصد واجدین شرایط در استان، آرای خود را به صندوق‌ها انداختند که نسبت به یک ساعت اولِ دوره اول یک درصد بیشتر است.

براساس آمار ۲ میلیون نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات هشتم تیر در گیلان هستند که با توجه به گردش‌پذیر بودن گیلان،  ۴۰۰ هزار برگه تعرفه بیشتر برای استان گیلان درنظر گرفته شده تا شماره تعرفه‌های برگه رای به دو میلیون ۴۰۰ هزار برسد.

تمامی تجهیزات مورد نیاز رای‌گیری شامل دستگاه‌های احراز هویت، صندوق اخذ رأی، بنر، بست و هولوگرام به فرمانداری‌های سراسر استان در روز‌های گذشته ارسال شده است وگیلان برای برگزاری انتخاباتی پرشور آمادگی کامل داشته است.

طبق اعلام سخنگوی ستاد انتخابات گیلان، در این دوره از انتخابات ۳۵ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی، انتظامی، نظارتی، امنیتی و بازرسی فعالیت می‌کنند و رای دهندگان باید یکی از مدارک هویتی خود از جمله شناسنامه یا کارت ملی خود را به همراه داشته باشند و طبق اعلام وزارت کشور، مهری بر شناسنامه‌ها زده نمی‌شود و به همراه داشتن کارت ملی کافی است.

مردم گیلان در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که سال ۱۴۰۰ برگزار شد ۵۷.۳۵ درصد و در انتخابات مجلس شورای اسلامی که در سال ۱۴۰۲ برگزار شد ۴۰.۱۵ درصد مشارکت داشتند و در دور نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۳۲.۶۹ درصد مشارکت ثبت شده است.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار