جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

استانداردهای بالایی در ساخت انواع پهپاد مورد توجه قرار می‌گیرد

امیر سرتیپ «الهامی» گفت: در حوزه تولید پهپاد زمانی که به محصول مناسبی برسیم، مورد ارزیابی سختگیرانه در میدان قرار می‌گیرد و سپس به سازمان رزم اضافه می‌شود.
کد خبر: ۶۷۶۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۷ - 06July 2024

امیر سرتیپ «علیرضا الهامی» جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، با بیان اینکه امروز در دنیا کاربرد‌های پهپاد بر کسی پوشیده نیست، اظهار داشت: بسیاری از کشورهای جهان استفاده از انواع  پهپاد را در حوزه‌های مختلف نظامی و غیرنظامی در دستور کار دارند.

امیر سرتیپ الهامی ادامه داد: هرچه پیشرفت علم در حوزه‌های مختلف، موجب ثبت اطلاعات جدیدی می‌شود، کاربرد آن به نوعی در حوزه پهپاد نمود بیرونی و میدانی پیدا می‌کند.

جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه حوزه پهپاد، از اصلی‌ترین حوزه‌هایی است که به طور مستمر در رصد فناورانه قرار دارد، تأکید کرد: یکی از ابزارهای ما در راستای مأموریت خطیرمان و برای صیانت از مرز‌های هوایی و تأمین امنیت آسمان کشورمان پهپاد است.

وی گفت: امروز در حوزه پهپاد و مبتنی بر آن از کاربرد‌های کشف، شناسایی، رصد اپتیکی، رله مخابراتی، فرماندهی و کنترل استفاده می‌کنیم که تک تک آن‌ها در کارگروه‌های مخصوص به خود دنبال می‌شود.

امیر الهامی اضافه کرد: زمانی که این روند به محصول مناسب برسد، پس از اینکه مورد ارزیابی سختگیرانه در میدان قرار گرفت به سازمان رزم نیروی پدافند هوایی ارتش اضافه می‌شود و تحت امر هدایت شبکه یکپارچه ماموریت خطیر خود را انجام می‌دهد.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها