نسیمی جان‌فزا می‌آید ...

عزاداری رزمندگان قبل از عملیات «کربلای پنج» + فیلم

فیلمی از شب عملیات «کربلای پنج» به یادگار مانده که در آن، شهید «حسین اردستانی» مداحی معروفی را می‌خواند و دیگر رزمندگان نیز با حالت معنوی خاصی آن را تکرار می‌کنند.
کد خبر: ۶۷۷۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۱ - 07July 2024

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، معنویت یکی از عوامل مهم و مؤثر در دوران دفاع مقدس و وجه‌تمایز بین رزمندگان ایرانی با دشمنان متجاوزی بود که از لحاظ تسلیحاتی نسبت به ما برتری داشت؛ بنابراین همین عامل مهم بود که موجب شد تا رزمندگان اسلام بتوانند هشت سال مقابل چنین دشمنی ایستادگی کنند.

در این راستا، شب‌های عملیات در کنار بهره‌گیری از استعداد‌های داخلی، دانش نظامی و عقلانیت، برای رزمندگان یک شب سرشار از معنویت بود؛ شبی که رزمندگان قبل از حمله به دل دشمن، به خداوند متعال توکل کرده و بر ائمه اطهار (ع) توسل می‌جوییدند و بدون‌شک امداد الهی و یاری اهل‌بیت (ع) در رقم خوردن پیروزی‌های بزرگ برای آن‌ها بی‌تأثیر نبود.

عزاداری رزمندگان قبل از عملیات «کربلای پنج»/ نسیمی جان‌فزا می‌آید، بوی کرببلا می‌آید+ فیلم

نمونه یکی از این توکل‌ها و توسل‌ها، شب عملیات «کربلای پنج» است که فیلم معروفی از آن سال‌هاست که در رسانه‌ها پخش می‌شود. در این فیلم شهید «حسین اردستانی» مداحی معروفی را می‌خواند و دیگر رزمندگان نیز با حالت معنوی خاصی، بر سینه زده و آن را تکرار می‌کنند؛ نسیمی جان‌فزا می‌آید، بوی کرببلا می‌آید...

شهید «حسین اردستانی» از رزمندگان گردان عمار لشکر ۲۷ محمدرسول‌الله (ص) بود که ۲۳ دی سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای پنج، در منطقه شلمچه به شهادت رسید؛ اما پیکر مطهر وی در منطقه برجای ماند تا این‌که سال ۱۳۷۵ تفحص شده و پس از تشییع، در گلزار شهدای بهشت‌زهرا (س) تهران به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ ۱۱۳

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار