مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خبر داد؛

برگزاری جشنواره «فتح خون» در مازندران

«آهنگر» از برگزاری جشنواره «فتح خون» در راستای دومین کنگره بزرگداشت ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید استان مازندران خبر داد.
کد خبر: ۶۷۷۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۹ - 06July 2024

یه گزارش دفاع‌پرس از مازندران، «احسان آهنگر» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران امروز در آئین تجلیل از اهالی قلم شهرستان ساری و رونمایی از فراخوان اولین جشنواره فرهنگ، هنر، ادبیات و رسانه «فتح خون» با موضوع ایثار و شهادت و رونمایی از سه کتاب با عناوین «بررسی تحلیلی واقعه تاریخی غدیر»، «برکات و آفات زبان در سرنوشت انسان» و «بر قله دیانت» به قلم «عطاالله رسکتی» ضمن گرامی‌داشت روز قلم با بیان اینکه روز قلم روز بزرگداشت فرهنگ و هنر است، اظهار داشت: ۱۴ تیر تلنگری برای تجلیل از مقام نویسندگان، مولفان و پژوهشگران است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به نقش اصحاب قلم در اعتلای فرهنگ و هنر اشاره کرد و افزود: این قشر می‌توانند زمینه‌ساز اعتلای جامعه باشند.

وی با بیان اینکه اگر قلم در متون دینی ریشه داشته باشد قطعا موجبات رشد و شکوفایی جامعه را فراهم می‌کند، ادامه داد: گسترش فرهنگ جامعه نیازمند حمایت از اهالی قلم است.

آهنگر بر لزوم فعال سازی انجمن‌های ادبی تاکید و اضافه کرد: اجتماع اصحاب فرهنگ و هنر به توسعه فرهنگی هنری جامعه کمک می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان مازندران خواستار برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حوزه نویسندگی شد و تصریح کرد: جلسات انجمن‌های ادبی نیز باید منظم برگزار شود.

وی از برنامه‌ریزی جهت احیای شورای پژوهش در فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خبر داد و گفت: بانک اطلاعاتی پژوهشگران استان نیز تدوین می‌شود.

آهنگر بر لزوم مردمی‌سازی حوزه فرهنگ تاکید کرد و اذعان داشت: بسترسازی، سیاست‌گذاری و نظارت در جهت تحقق این مهم برعهده دستگاه‌های اجرایی در حوزه فرهنگ و هنر است.

وی بر لزوم پرهیز از جزیره‌ای عمل کردن در حوزه فرهنگ و هنر تاکید کرد و افزود: انجمن قلم در تمامی شهرستان‌ها باید تشکیل شود و این شبکه به صورت یک زنجیره عمل کنند.

جشنواره «فتح خون» در راستای دومین کنگره بزرگداشت ۱۴هزار و ۵۰۰ شهید استان مازندران از ۱۴ تیر آغاز و آئین اختتامیه آن ۲۱ شهریور همزمان با سالروز میلاد سید شهیدان اهل قلم «سید مرتضی آوینی» با اهدای جایزه ویژه «شهید آوینی» برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره «فتح خون» در مازندران

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار