مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری:

امام آزادگان پرچمدار امر به معروف و نهی از منکر بود

حجت الاسلام احمدی، اباعبدالله الحسین علیه السلام را پرچمدار امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: امام حسین علیه السلام نسبت به مسایل اطراف بی‌تفاوت نبود و به هنگام، انجام تکلیف کرد و امت را از پرتگاه سقوط ونابودی نجات داد.
کد خبر: ۶۷۷۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۵ - 07July 2024

امام آزادگان پرچمدار امر به معروف و نهی از منکر بودبه گزارش دفاع‌پرس از شهرکرد، مراسم سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام همزمان بادهه اول محرم در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد به همت هیئت ثارالله سپاه استان و هیئت رزمندگان اسلام برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالفضل احمدی مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان چهارمحال و بختیاری در جمع سوگواران اولین روز محرم، حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام را پرچمدار امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: امام حسین علیه السلام نسبت به مسایل اطراف بی تفاوت نبود و به هنگام، انجام تکلیف کرد و امت را از پرتگاه سقوط ونابودی نجات داد و جان عزیزش و عزیزانش را برای نجات امت جدش در طبق اخلاص قرار داد و غریبانه تقدیم خداوند متعال کرد.

حجت‌الاسلام احمدی با تبیین فلسفه عزاداری برای اباعبدالله الحسین علیه السلام و هدف از خلقت انسان و نقطه کمال بشریت، گفت: عبادت هدف میانی است و هدف نهایی و آن قله استعداد‌های انسان رسیدن به کمال است و کمال انسان یعنی رسیدن به قرب الی الله که همان عبد الهی شدن و رسیدن به آزادی از هر قید وبندی بجز قید و بند‌های توحیدی است و انسان باید فانی فی الله شود.

وی ادامه داد: گاهی شعار آزادی داده می‌شود ولی عین افتادن در بند اسارت است. برای رسیدن به مقام قرب، باید بدانیم که تمام لحظه لحظه زندگی ما یا به خدا نزدیکمان می‌کند یا اینکه از خدا دورمان می‌کند. همه انسان‌ها همواره در حال سیر صعودی یا نزولی هستند که به سمت سعادت یا شقاوت حرکت می‌کنند.

مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: تقابل جبهه حق و باطل از بدو خلقت انسان بوده و تا پیروزی جبهه حق که وعده الهی است ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی تصریح کرد: بازخوانی سرگذشت حوادث بشریت می‌تواند درس‌ها و عبرت‌هایی برای مسیر پیش رو باشد.

وی با اشاره به درس‌ها و عبرت‌های واقعه کربلا افزود: در کربلا دو فکر، دو خط و دو جریان از یک امت روبروی هم قرار گرفتند، یکی حق محض و دیگری باطل محض بود.

احمدی ادامه داد: هر دو مدعی حق بودند، هر دو اهل قرآن و نماز بودند، هردو مدعی درمسیر پیغمبر بودن داشتند.

این مسئول متذکر شد: غبار آلوده شدن فضا در واقعه کربلا باعث گمراهی بسیاری از جمله بزرگان و خواص در جامعه شد و آنها از همراهی و یاری امام حسین علیه السلام بازماندند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار