مدیر عالی حرم مطهر رضوی:

برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر رضوی در محرم با تکیه بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواهد بود

خوراکیان گفت: امسال با توجه به شعار محوری «آزادگان عالم در خیمه حسین (ع)» در ایام عزاداری سیدالشهدا (ع)؛ برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در حرم مطهر رضوی با رویکردی نو و با تأکید بر ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و آزادگی برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۶۷۷۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۸ - 07July 2024

برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر رضوی در ایام عزای امام حسین (ع) با تکیه بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواهد بودبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، «رضا خوراکیان» مدیر عالی حرم مطهر رضوی امروز در نشست خبری با بیان اینکه شعار محوری امسال در ایام عزاداری سیدالشهدا (ع)؛ «آزادگان عالم در خیمه حسین(ع)» است، اظهار داشت: برنامه‌های متنوعی برای این ایام در نظر گرفته شده که از جمله آنها می‌توان به آیین‌های سنتی مانند اذن عزا و تعویض پوش ضریح و پرچم در شب اول محرم اشاره کرد.

وی از برگزاری مراسم خطبه‌خوانی در شب عاشورا، مقتل‌خوانی در روز عاشورا، عزاداری اقوام مختلف در حسینیه صحن قدس، برنامه‌های ویژه کودکان در عزاخانه فرشته‌ها و مراسم صبر جمیل برای بانوان خبر داد.

خوراکیان با اشاره به پیش بینی حضور هفت میلیون زائر در دهه اول محرم در تشریح برنامه‌های فرهنگی و قرآنی این ایام گفت: برنامه‌های «احلی من العسل» و «نور الهدی» ویژه نوجوانان، کارگاه‌های قرآنی، جلسات قرآنی برای کودکان و نوجوانان و محفل قرآنی عشاق‌الحسین (ع) از جمله این برنامه‌ها است. عاوه براین؛ معرفی کتاب‌های عاشورایی، برپایی موکب‌های اطعام و اهدای اقلام فرهنگی به زائران نیز از دیگر خدماتی است که در این ایام ارائه خواهد شد.

مدیر عالی حرم مطهر رضوی در پایان صحبت خود یادآور شد: امسال با توجه به شعار محوری «آزادگان عالم در خیمه حسین(ع)»؛ برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در حرم مطهر رضوی با رویکردی نو و با تأکید بر ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و آزادگی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار