مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی:

طرح «اطعام حسینی» و «احسان حسینی» به یاری نیازمندان می‌رود

«عرب» با اشاره به اجرای کمیته «اطعام حسینی» و «احسان حسینی»، گفت: فرهنگ احسان و نیکوکاری از جمله اهداف برجسته این دو طرح بوده و کمیته امداد می‌کوشد تا با متنعم ساختن سفره نیازمندان در ماه عزای سیدالشهدا (ع)، بین فرهنگ عاشورا و عواطف خانوارهای محرومان پیوند ایجاد کند.
کد خبر: ۶۷۷۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۵ - 07July 2024

کمیته امداد با طرح «اطعام حسینی» و «احسان حسینی» به یاری نیازمندان می‌رود«محمد عرب» مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرح «اطعام حسینی» و «احسان حسینی»، اظهار داشت: این طرح از جمله برنامه‌هایی است که کمیته امداد با هدف ترویج فرهنگ و سنت حسنه اطعام و انفاق و کمک به نیازمندان با نام مبارک امام حسین (ع) اجرا خواهد کرد.

وی بیان داشت: در این پویش کمیته امداد امام(ره) با بهره‌گیری از بسیج حداکثری ظرفیت‌های مردمی از جمله مراکز نیکوکاری، خیریه‌های معتبر، هیأت‌های مذهبی، مساجد و حسینیه‌ها، مواکب، گروه‌های جهادی و سایر تشکل‌های مردمی نسبت به اجرای این طرح اقدام می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح اطعام و احسان حسینی از ابتدای ماه محرم آغاز و تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت، عنوان کرد: این نهاد در ماه محرم و صفر آماده دریافت و توزیع نذورات عاشقان سیدالشهدا(ع) در بین محرومان و نیازمندان جامعه است و همشهریان می‌توانند نذورات خود را برای کمک به نیازمندان واقعی به پایگاه‌های امداد و مراکز نیکوکاری تحویل دهند.

عرب اضافه کرد: مردم نیکوکار و عزاداران حسینی می‌توانند نذورات خود شامل غذای گرم، خشک و گوشت‌های قربانی یا نذورات نقدی را به دفاتر کمیته امداد تحویل دهند تا این نهاد با توجه به داشتن بانک اطلاعاتی از نیازمندان، این هدایا را بین محرومان و مستمندان جامعه توزیع کند.

وی افزود: ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری از جمله اهداف برجسته این دو طرح بوده و کمیته امداد می‌کوشد تا با متنعم ساختن سفره نیازمندان در ماه عزای سیدالشهدا (ع)، بین فرهنگ عاشورا و عواطف خانوارهای محرومان پیوند ایجاد کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی از راه‌اندازی ۱۳۵ آشپزخانه طرح اطعام حسینی در استان خبر داد و یادآور شد: سال گذشته به نیت تعداد یاران امام حسین (ع) در کربلا و با رعایت نکات بهداشتی در ۱۳۰ آشپزخانه، ۵۷۰ هزار پرس غذای گرم و ۵ هزار و ۵۰۰ بسته غذایی به ارزش ۳۵ میلیارد تومان در قالب پویش اطعام و اکرام حسینی توزیع شد.

عرب با تأکید بر اینکه در قالب طرح اطعام و احسان حسینی اعتبار دولتی استفاده نمی‌شود و تمامی هزینه‌ها را خیران و نیکوکاران متعهد شده‌اند، اضافه کرد: استفاده از ظرفیت معنوی مؤمنین برای خدمت به نیازمندان، ساماندهی نذورات مردمی جهت توزیع بین مستمندان واقعی جامعه و تقویت و تبیین فرهنگ احسان از اهداف این طرح است.

وی واریز به شماره کارت ۷۹۵۰-۵۰۰۶-۹۹۷۹-۶۰۳۷ یا شماره حساب ۰۱۱۰۷۶۹۷۴۹۰۰۱ با شناسه ۸۸۰۳۲۰۴۰۰، پرداخت از طریق تلفن همراه با کد دستوری #۱*۰۵۶*۸۸۷۷*، نرم‌افزار بله یا سایت امداد emdad.ir و مراجعه حضوری به ۲۱ اداره اجرایی و ۱۴۹ مرکز نیکوکاری فعال در استان را از روش‌های مشارکت در طرح خداپسندانه اطعام و احسان حسینی اعلام کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی به پویش «به عشق حسین (ع)» اشاره و خاطرنشان کرد: در قالب این پویش، کمیته امداد در این پویش اقدام به جذب حامیان برای فرزندان ایتام و محسنین می‌کند و هموطنان می‌توانند حداقل یک فرزند را به نیت شهدای کربلا تحت حمایت خود قرار دهند.

عرب در ارتباط با پذیرش ایتام در قالب «به عشق حسین (ع)»، تصریح کرد: خیرین می‌توانند با ارسال عدد ۱ به سرشماره ۳۰۰۰۳۳۳۳ و یا از طریق درگاه‌های سایت اکرام و همچنین مراجعه به پایگاه‌های کمیته امداد نسبت به حمایت از ایتام اقدام کنند.

انتهای پیام/ لیلا لیموئی

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار