امام جمعه ایلام:

امر به معروف زیربنای اقامه سایر فرائض دینی است

حجت‌الاسلام «کریمی تبار» گفت: امر به معروف و نهی از منکر، زیربنای اقامه سایر فرائض دینی است و به وسیله امر به معروف و نهی از منکر واجبات دیگر نهادینه می‌شود.
کد خبر: ۶۷۷۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۶ - 07July 2024
امر به معروف زیربنای اقامه سایر فرائض دینی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین «الله‌نور کریمی‌تبار» در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر استان ایلام با اشاره به اهمیت این فریضه الهی، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر، زیربنای اقامه سایر فرائض دینی است و به وسیله امر به معروف و نهی از منکر واجبات دیگر نهادینه می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه اهمیت این فریضه الهی در سطح جامعه آن گونه که باید و شاید تبیین و نهادینه نشده است، یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر نقش پیش برندگی دارد و نسبت به سایر فرائض از جایگاه والاتری برخوردار است چرا که فلسفه قیام امام حسین (ع) که منجر به شهات آن امام همام و یارانش شد، امر به معروف و نهی از منکر و احیای احکام و ارزش‌های اسلامی بوده است.
 
امام جمعه ایلام با تاکید بر اجرای برنامه‌های متنوع در راستای برای فرهنگ‌سازی توجه به ترویج و توسعه امر به معروف و نهی از منکر، عنوان کرد: انسان نباید نسبت به جامعه خود بی‌تفاوت باشد و پیامبر اکرم (ص) در روایتی بر اهتمام مسلمانان برای رفع مشکلات و گرفتاری‌های جامعه اسلامی تاکید می‌فرماید و این امر نشان دهنده اهمیت این فریضه الهی است.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار