مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان:

بالاترین درس عاشورا کسب بصیرت و ستیز دائم با طاغوت‌های زمان است

در فرازی از پیام سردار مرادخاجتی آمده است: شاید بزرگترین درس مکتب عاشورا از برترین معلم اعصار و مظهر تقوای الهی، امام حسین (ع)، این حقیقت باشد که بالاترین مرتبه تقوا نه در زهد و اعتکاف که با کسب بصیرت و ستیز دائم با طاغوت‌های زمان و ایستادگی بر برابر ظلم و ستم حاکمان فاسد حاصل می گردد.
کد خبر: ۶۷۷۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۶ - 08July 2024

بالاترین درس عاشورا کسب بصیرت و ستیز دائم با طاغوت‌های زمان استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، سردار «عبدالرضا مرادحاجتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان امروز با صدور پیامی فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران با وفای آن حضرت را تسلیت گفت.

 در پیام سردار مرادحاجتی آمده است:

ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه

محرّم، ماه ایثار و از جان گذشتگی، ماه عشق و شور و فریاد و غلبه خون بر شمشیر فرا رسیده است. ماهی سرشار از پیام برای همه بشریّت در تمامی اعصار، یادآور قیام برای آزادی و ظلم‌ستیزی؛ محرّم آمده تا بار دیگر اهمیت فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر بر ما آشکار شود که بدانیم اگر مکتب امام حسین(ع) و قیام عاشورا نبود امروز از اسلام ناب محمدی چیزی باقی نمانده بود و شگفتا که پس از قرن‌ها فریاد حق‌طلبی آن امام همام، بانگ هَیْهاتَ مِنَّا الذِّلَّهُ هنوز هم طنین‌انداز است و درسی است زنده و جاویدان برای تمام آزادی خواهان عالم تا بدانند سکوت در برابر ظلم و تن دادن به ذلت تحت هیچ شرایطی جایز نیست.

شاید بزرگترین درس مکتب عاشورا از برترین معلم اعصار و مظهر تقوای الهی، امام حسین (ع)، این حقیقت باشد که بالاترین مرتبه تقوا نه در زهد و اعتکاف که با کسب بصیرت و ستیز دائم با طاغوت‌های زمان و ایستادگی بر برابر ظلم و ستم حاکمان فاسد حاصل می گردد.

اکنون بر ماست تا ضمن شناخت و سرمشق قرار دادن فرهنگ عاشورا و پیام کربلا به ترویج مکتب آزادی خواه امام حسین(ع) و گسترش فرهنگ حسینی در جهان به عنوان یکی از اولویت های جامعه شیعی بپردازیم و برای انجام این مهم لازم است تا با القأ بصیرت حسینی به نسل جوان، تبیین فضیلت‌های سوگواری بر سید و سالار شهیدان و اهمیت فرهنگ ایثار و شهادت آنان را از فلسفه قیام سید الشهدا (ع) که همانا احیای فرهنگ اسلام اصیل و زنده کردن ارزش های دینی از طریق قیام علیه حاکمیت ظالم عصر خود بود آگاه سازیم.

اینجانب فرا رسیدن ماه محرم و ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم (ارواحنا فدا)، رهبر معظم انقلاب و همه عاشقان و ارادتمندان آستان عصمت و طهارت به ویژه تلاشگران و خادمان حوزه دفاع مقدس که تداوم همین فرهنگ عاشوراست تسلیت عرض نموده و از درگاه احدیت قبولی سوگواری‌های همه عزاداران و سوگواران حسینی را مسئلت می‌نمایم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار