سرلشکر سلامی در افتتاحیه دوره طرح ولایت:

مردم ایران در شکست دادن دشمن بسیار ماهر و با تجربه هستند

فرمانده کل سپاه گفت: ما قدرت آمریکا را مستهلک کرده‌ایم. آمریکا کوچک و ضعیف شده است و قدرت اثر خویش را به خاطر اصطکاک و فرسایشی که انقلاب اسلامی در او ایجاد کرده به تدریج از دست داده است.
کد خبر: ۶۷۷۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۰ - 08July 2024

به گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز (دوشنبه) در آیین افتتاح بیست‌ونهمین دوره دانشجویی مبانی اندیشه اسلامی «طرح ولایت» که به همت سازمان بسیج دانشجویی و با همکاری موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا حرکتی فراتر از دامنه‌های تصور در طول تاریخ و حتی برای آینده خواهد بود.

آمریکا در باطن سست و دچار پوکی استخوان شده است/ مردم ایران در شکست دادن دشمن بسیار ماهر و باتجربه هستند

وی افزود: این یک استثنا بود که جوانانی شجاعانه به سفارت آمریکا که نقطه مدیریت سیطره این کشور بر سرنوشت ملت ایران بود، هجوم آوردند؛ جاسوسانی که در لباس دیپلمات بودند، دستگیر کردند و امام خمینی (ره) نیز از این حرکت دانشجویان حمایت کردند.

سرلشکر سلامی در ادامه بیان کرد: بعضی‌ها فکر می‌کنند که حمله موشکی به پایگاه «عین‌الاسد» در حد و اندازه انتقام از خون سپهبد «قاسم سلیمانی» نبود؛ که در اینجا باید متذکر شد که در برابری و تناظر، این نگاه درست است؛ اما در تاثیر موضوع فرق می‌کند.

وی با بیان اینکه وقتی شما به یک پایگاه حمله می‌کنید؛ معنایش این است که شما به تمامیت و توان آن قدرت بی‌اعتنا بودید و به بیان دیگر، یعنی درک این حقیقت که شما در میدان پیروزید و از چیزی نمی‌هراسید، افزود: وقتی شما موشک‌ها را شلیک می‌کنید درست است که بلوغ و ابتکار نبوغ تاکتیکی برای این است که با دقت تمام و با حداکثر اطمینان از موفقیت و اصابت و با رعایت همه ملاحظات عملیاتی و فنی و تاکتیکی یک عمل سالم را انجام دهیم؛ اما پشت این چکاندن ماشه یک شجاعتی است که فقط از کسی برمی‌آید که به قدرتی ماورای قدرت انسان‌ها متکی است و می‌تواند مسئولیت چنین تصمیمی را برعهده بگیرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه با بیان اینکه آمریکا را مستهلک کرده‌ایم، تأکید کرد: فکر نکنید این آمریکا همان آمریکای ۲۰ یا ۳۰ سال پیش است؛ این آمریکا کوچک و ضعیف شده است و قدرت اثر خود را در اثر اصطکاک و فرسایشی که انقلاب اسلامی در او ایجاد کرده به تدریج از دست داده و دچار پوکی استخوان شده است. شاید ظاهر آمریکا هنوز مهیب باشد اما در باطن سست است.

وی در بخش دیگری از صحبت خود با اشاره به انتخابات اخیر رئیس‌جمهوری در ایران، یادآور شد: در همین انتخابات مشاهده کردید به محض اینکه دشمن شروع کرد به زخم زبان که ایرانی ها به نظام پشت کردند، مردم در عرض سه تا چهار روز مجدد به صحنه برگشتند و دوباره محاسبات دشمن به هم ریخت، خاموش شد و آرام گرفت. مردم ایران در شکست دادن دشمن و نشان دادن غلط بودن محاسبات او بسیار هنرمند، ماهر و باتجربه هستند.

سرلکشر سلامی همچنین با اشاره به شبهه‌افکنی برخی افراد در رابطه با نتایج انتخابات گفت: آنها که می‌گفتند انتخابات مهندسی شده و نتایج از قبل مشخص است که چه کسی از صندوق آراء در می‌آید؛ تصورشان این بود که رئیس‌جمهور منتخب، به موفقیت نمی‌رسد، اما برخلاف تصورشان؛ همه این اراجیف و حرف های بی‌پایه و اساس آنها باطل شد. هر بار باید نظریات دشمنان را باطل و آنها را شرمسار و خجالت‌زده کنیم و این کار را ادامه می‌دهیم تا کاملاً خاموش شوند.

وی با اشاره به نقشه دشمنان جمهوری اسلامی ایران در رابطه با منزوی کردن کشور در جهان اظهار داشت: وقتی روابط سیاسی قطع شود روابط اقتصادی و فرهنگی و علمی و تجاری همه قطع می‌شود. این تصویری بود که آنها می خواستند و در کنار آن به دنبال حصر اقتصادی و بستن همه دروازه های تجارت جهانی و مسیرهای انتقال پول بودند. علاوه بر این؛ آنها دانشمندان ما را در خیابان ترور کردند، یعنی از همه ابزارها بر علیه ایران استفاده کرده‌اند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه تحریم اقتصادی یک واقعیت جهانی است، افزود: دشمنان، کشتی‌های ما را می‌زدند و تا ما متقابلاً کشتی‌های آن‌ها را نزدیم ساکت نشدند. وقتی به اندازه آنها زدیم، آرام گرفتند. یکی از کارهای ما آرام کردن دشمن بود؛ نفت ما را می‌خواستند سرقت کنند، نیروهای مسلح ایران با شجاعت تمام در فاصله صفر با ناوهای جنگی آنها روبه‌رو شدند و کشتی نفت ما را از آنها پس گرفتند.

سردار سلامی با بیان اینکه کسی نمی‌تواند از این کارها انجام دهد، یادآور شد: وقتی که کشتی‌‌های ما را در جبل‌الطارق توقیف کردند، ما هم کشتی‌هایشان را در اینجا توقیف کردیم. دشمنان از کرده خود پشیمان شدند، تحریم اینگونه با قدرت شکسته شده است.

وی در پایان تاکید کرد: هنگامی که قوی باشید، انزوا را پشت سر می‌گذارید. با این اوصاف، آیا امروز کسی می‌تواند ایران را در جهان منزوی تلقی کند؟ ما ثابت کردیم که جهان بسیار بزرگتر از آمریکا و آمریکا بسیار کوچک‌تر از جهان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها