اسرائیل کنترل گذرگاه رفح را به مصر واگذار می‌کند

تلویزیون اسرائیل (کان) خبر داد که درباره توافق تبادل اسرا، رژیم صهیونیستی آماده است در خصوص تسلط بر محور فیلادلفیا و گذرگاه رفح امتیاز دهد.
کد خبر: ۶۷۷۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۵ - 08July 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، با از سرگیری مذاکرات غیر مستقیم جنبش حماس با هیأت رژیم صهیونیستی در قاهره، منابع اسرائیلی می‌گویند که تل‌آویو برای حصول توافق تبادل اسرا و آتش‌بس در غزه، مجبور به امتیازدهی خواهد شد.

اسرائیل کنترل گذرگاه رفح را به مصر واگذار می‌کند

 تلویزیون اسرائیل (کان) به نقل از منابع وابسته به خود گزارش داد که «درباره توافق تبادل [اسرا]، اسرائیل آماده است در خصوص تسلط بر محور فیلادلفیا، امتیاز دهد». این منابع همچنین خبر دادند که رژیم صهیونیستی قصد دارد کنترل گذرگاه «رفح» و فیلادلفیا را به مصر واگذار کند.

شبکه ۱۳ اسرائیل به نقل از یک مسئول بلندپایه گزارش داد که درباره این توافق، اختلافات در میان اعضای کابینه نتانیاهو بالا گرفته و «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی «به دنبال بهانه است تا کابینه را منحل و به سمت برگزاری انتخابات حرکت کند». منابع صهیونیستی همچنین از «پیشرفت بزرگ در مذاکرات قاهره بر سر فیلادلفیا و رفح» خبر دادند و گفتند که کنترل این گذرگاه به مصر واگذار خواهد شد.

 نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته ادعا کرد که توافق آتش‌بس غزه باید شامل بندی باشد که جلوی انتقال سلاح از مرز‌ها به نوار غزه را بگیرد و به افراد مسلح (نیرو‌های مقاومت) اجازه بازگشت به شمال غزه داده نشود. مذاکرات آتش‌بس غزه بعد از توقف چندهفته‌ای بار دیگر با پیشنهادی اصلاح‌شده از سوی آمریکا از سر گرفته شده است.

مقامات رژیم اسرائیل طی روز‌های گذشته برای رایزنی با مقامات قطری به عنوان میانجی این مذاکرات عازم دوحه شدند. برخی منابع احتمال دستیابی به یک توافق را در این مذاکرات بالا دانسته‌اند.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار