جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مطرح کرد؛

نقش پیشکسوتان دفاع مقدس در جهاد تبیین/ زنان، پشتوانه محکم رزمندگان در دفاع مقدس بودند

امیر سرتیپ «سهرابی» گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به‌دنبال بهره‌گیری از ظرفیت پیشکسوتان جهاد و مقاومت دفاع مقدس در جهاد تبیین است.
کد خبر: ۶۷۷۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۹ - 09July 2024

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «نبی سهرابی» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، صبح امروز (سه‌شنبه) در آیین تکریم رئیس سابق سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت و معارفه رئیس جدید این سازمان، اظهار داشت: کار ویژه سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دفاع مقدس کار ستادی و برنامه‌ریزی برای پیشکسوتان در امر مهم جهاد تبیین است.

امیر سهرابی: یک میلیون‌نفر زن پیشکسوت جهاد و مقاومت تجلیل می‌شوند

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، پیشکسوتان را آینه‌ای تمام‌نما از دفاع مقدس برای نسل جوان دانست و تاکید کرد: ما میلیون‌ها تَن پیشکسوت دفاع مقدس داریم که شامل سرباز، بسیجی، نیرو‌های جهادی و اعضای ارتش و سپاه و دیگر عزیزان هستند که تعدادی از این افراد شهید شده و البته بخش مهمی از آنها همچنان فعالیت جهادی دارند و باید از این ظرفیت بسیار گران‌بها در سراسر کشور استفاده بهینه کنیم.

وی با اشاره به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تکریم پیشکسوتان عنوان کرد: مهمترین وظیفه ما به‌میدان آوردن این ظرفیت است تا تجربه رشادت و پایمردی آنها برای نسل جوان روایت شود که تاکنون تنها توانسته‌ایم بخش کوچکی از این موضوع را تببین و استفاده کنیم لکن بخش مهم این ظرفیت استفاده نشده باقی مانده است.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، به تشریح بخشی از مأموریت‌های این سازمان پرداخت و گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به‌دنبال سیاست‌گذاری بهره‌گیری از ظرفیت پیشکسوتان جهاد و مقاومت دفاع مقدس در جهاد تبیین است تا تببین شود چگونه یک جوان توانسته در مدت کوتاهی در جنگ ظرفیت‌هایی پیدا کند که مدیریت جهادی انجام دهد و از محدودیت‌ها، ظرفیت‌های بزرگ بسازد لذا باید این ارزش‌ها پیاده‌سازی و الگوسازی شوند تا مورد استفاده کشور قرار گیرند. 

امیر سهرابی خاطرنشان کرد: همسران و مادران رزمندگان در دورانی نقش‌آفرینی کردند که اگر نقش این عزیزان در آماده‌سازی و سر پا نگه‌داشتن پشت جبهه و کانون خانه نبود، موفقیت نهایی شکل نمی‌گرفت. مدیریت خانه و خانواده و پُر کردن جای‌ خالی همسران وظیفه مهمی بود که این زنان در هشت سال دفاع مقدس برعهده داشتند.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون الگوی درستی برای جوانان و دختران‌مان در دانشگاه معرفی نشده است، عنوان کرد: این خلا درحالی است که زنان جایگاه مهمی در پشتیبانی جنگ داشتند و محوریت جنگ زنان بودند چراکه اگر رزمنده‌ای در خط‌مقدم خیالش از خانواده راحت نباشد، نمی‌تواند بجنگد و اما این ایثار بزرگ زنان در دوران دفاع مقدس به درستی و کامل گفته نشده است.

امیر سرتیپ سهرابی، فعالیت در سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دفاع مقدس را یک فعالیت از جنس فرهنگ دانست که در آینده تاثیرات مهمی در جامعه خواهد داشت و تاکید کرد: متاسفانه نقش زنانی که توانستند ۶ تا ۷ میلیون رزمنده را به جنبه اعزام کنند، گفته نشده است. از این‌رو به دلیل همین کم‌کاری‌هایی که وجود دارد امروز دختران ما در دانشگاه‌ها الگوی مناسب فرهنگی ندارند. 

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، مجاهدت زنان در دفاع مقدس را بی‌نظیر دانست و ادامه داد: وقتی یک زن النگو و طلای خودش را برای کمک به جبهه تقدیم می‌کند یعنی تمام کشور درگیر جبهه و دفاع مقدس بوده و همین رمز پیروزی ایران اسلامی در هشت سال جنگ تحمیلی بود. 

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار