مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی تاکید کرد؛

ضرورت نقش آفرینی دستگاه‌های اجرایی در روند ساخت موزه دفاع مقدس

سرهنگ الهی‌راد با تأکید بر نقش آفرینی همه دستگاه‌های اجرایی در روند ساخت موزه دفاع مقدس و مقاومت استان گفت: موزه دفاع مقدس و مقاومت استان خراسان شمالی نیز با رویکرد نمایان سازی و تبیین حماسه‌ها و رشادت ملت غیور و سلحشور در دست احداث است.
کد خبر: ۶۷۷۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۷ - 09July 2024

دفاع مقدس هویت ملی ما استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، امروز (سه‌شنبه) سرهنگ پاسدار «مهدی الهی‌راد» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی در جلسه شورای پیشکسوتان دفاع مقدس استان ضمن تسلیت و تعزیت ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع)، اظهار داشت: دوران هشت سال دفاع مقدس بخشی از تاریخ و حتی بخشی از هویت ملی ما محسوب می‌شود؛ بنابراین نهاد‌های مرتبط با این موضوع باید استفاده از تکنولوژی‌ها و ابزار‌های نوین فرهنگ دفاع مقدس و جهاد و شهادت را نسل به نسل منتقل کنند و نباید اجازه دهند که موضوع جهاد و شهادت مورد غفلت قرار بگیرد. یکی از این ابزار‌ها موزه دفاع مقدس و مقاومت است.

وی با اشاره به روند ساخت و تکمیل فاز‌های پروژه موزه دفاع مقدس و مقاومت استان، افزود: شهدا و ایثارگران با تمام وجود در مقابل دشمنان این مرز و بوم ایستادند و در راه دفاع از اسلام و تمامیت ارضی کشور، سر از پا نشناخته و ایثارگری نمودند. موزه دفاع مقدس و مقاومت استان خراسان شمالی نیز با رویکرد نمایان سازی و تبیین حماسه‌ها و رشادت ملت غیور و سلحشور در دست احداث است. از این رهگذر با پیگیری مجدانه و مکرر از مبادی استانی و کشوری در جهت جذب اعتبار و همچنین از ناحیه انجام تعهدات و مسئولیت‌های دستگاه‌های اجرایی اقدامات مؤثری صورت گرفته، اما این مقدار بسیار کم است و می‌بایست تعهداتی که شورای اسلامی شهر بجنورد و شهردای در اینخصوص دارند، عملیاتی گردد.

سرهنگ الهی‌راد با تأکید بر نقش آفرینی همه دستگاه‌های اجرایی در روند ساخت موزه دفاع مقدس و مقاومت، تصریح کرد: همانطور که در دوران دفاع مقدس یکایک افراد در هر سمت و منصب و هر شغل و جایگاهی خود را در دفاع مقدس سهیم می‌دانست و به انواع مختلفی در این امر مهم ایفای نقش می‌نمود اینک نیز باید هر مدیر و مسئول و هر اداره و نهادی در سطح استان برابر ظرفیت و توان و مسئولیت خویش در این زمینه ورود کرده و بخشی از روند پروژه را تا به بهره‌برداری رساندن مجموعه به عهده بگیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پایان ضمن جمع‌بندی مطالب اعضای جلسه، گفت: در راستای بررسی و تقریب عملیاتی شدن مصوبات پیشین و اقدامات مورد نظر در موزه دفاع مقدس و مقاومت جلساتی با اعضای شورای شهر مرکز استان و استاندار و مسئولین ذی‌ربط برنامه‌ریزی خواهد شد تا در حضور نمایندگان جامعه ایثارگری استان به ارائه گزارش، بررسی راهکار‌های رفع موانع و محدودیت‌ها و همچنین هم‌افزایی و مشارکت در اقدامات پیش‌رو در موزه دفاع مقدس و مقاومت خراسان شمالی پرداخته شود.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها