مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان خبر داد؛

فعالیت ۳ هزار هیأت عزاداری در خوزستان

حجت‌الاسلام اخوان صباغ گفت: محرم امسال تفاوت‌هایی با برنامه‌های سال گذشته دارد به خصوص اینکه محرم امسال همزمان با حضور پرشکوه و حماسی مردم در پای صندوق‌های رأی بود که این نشأت گرفته از جمهوریت انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۶۷۷۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸ - 09July 2024

فعالیت ۳ هزار هیأت عزاداری در محرم خوزستانبه گزارش دفاع‌پرس از اهواز، حجت‌الاسلام والمسلمین «مهدی اخوان صباغ» مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان امروز در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اشاره به فرمایش رهبر کبیر انقلاب مبنی بر اینکه «محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته» اظهار داشت: دِینی که محرم و صفر برای تثبیت اسلام به گردن اسلام دارد را امام در این جمله پرمعنا به همه ما انتقال داده، این معنی که بار زنده بودن و حیات دین به عهده محرم و صفر است.

وی با بیان اینکه شعار «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» نیز برای ما معنادار است افزود: اسلام دین همه عالم و عوالم دنیایی ما است و قاعده مبارزه حق و باطل را همیشه درون خود دارد و این حقیقت که همیشه یزیدهای زمان در مقابل حسین‌های زمان صف می‌کشند و به دنبال ظلم کردن بوده و کنار نیامدن اباعبدالله الحسین (ع) با یزید و امثال آن حقیقتی است که بسیاری از آزادگان و آزادمردانی که خود را ملحق به این حرکت بزرگ آزادگی و بندگی خدا می‌دانند هم رهرو این مسیر هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان اضافه کرد: اتفاقاتی که در انقلاب اسلامی و در فرایند این حرکت شجره طیبه به وجود آمده، برگرفته از درس کربلا و عاشورا بود و اگر امام (ره) توانست این انقلاب را به پیروزی برساند و ایثار و رشادت و ازخودگذشتگی‌هایی که در جامعه و نسل انقلابی به وجود آمده برگرفته از معارف عاشورایی بود.

حجت‌الاسلام اخوان صباغ با اشاره به برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان در ماه محرم تصریح کرد: محرم امسال تفاوت‌هایی با برنامه‌های سال گذشته دارد به خصوص اینکه محرم امسال همزمان با حضور پرشکوه و حماسی مردم در پای صندوق‌های رأی بود که این نشأت گرفته از جمهوریت انقلاب اسلامی است که در امتداد آن و در ایام محرم و صفر خیمه عزای حسین بن علی در خوزستان نیز برپا شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به فعالیت ۳ هزار هیأت در خوزستان گفت: محرم ذاتاً یک حرکت مردمی است و ما سعی نداریم آن را دولتی کنیم بلکه وظیفه ما هموار کردن مسیر برای استفاده مردم از ظرفیت‌هایی است که حلقه‌های میانی ایجاد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه سنت تاریخ، احیا و رشد روز افزون هیئت‌های حسینی است یادآور شد: هیئت‌های حسینی در ایام غدیر امسال نیز اتفاق بزرگی به خصوص در خوزستان رقم زدند و علی‌رغم مشکلات اقتصادی کشور، ضیافتی پرشورتر برگزار شد و شور حرکت در مردم استان ملموس بود.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار