معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح:

وزارت دفاع بزرگترین تولیدکننده باتری‌های لیتیومی در کشور است

«نادری‌شریف» با بیان اینکه باتری‌های لیتیومی یک فناوری و محصول راهبردی در دنیاست، گفت: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بزرگترین تولیدکننده باتری‌های لیتیومی در کشور است.
کد خبر: ۶۷۷۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۱ - 09July 2024

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، «افشین نادری‌شریف» رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع در «اولین همایش بین المللی و دومین همایش ملی باتری لیتیومی» که در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، اظهار داشت: سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع بزرگترین تولیدکننده باتری‌های خودرویی، صنعتی و تنها تولیدکننده باتری‌های لیتیومی در کشور است که طیف گسترده محصولات آن چهار هزار و ۵۰۰ باتری در ابعاد، اندازه و کاربری‌های مختلف تجاری، نظامی، صنعتی، نیروگاهی، دریایی، فضایی و... را در بر می‌گیرد.

افشین نادری شریف

نادری‌شریف با اشاره به فعالیت سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع (توان) در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: این سازمان اولین مجموعه‌ای در کشور است که نخستین نسل توربین بادی مقیاس متوسط بومی را طراحی و تولید و از آن در راستای توسعه زیرساخت‌های انرژی‌های تجدیدپذیر و حفظ محیط زیست استفاده کرده است.

رئیس هیئت مدیره سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع با بیان اینکه استفاده و تکیه بر سوخت‌های فسیلی باعث عقب‌ماندگی کشور در حوزه تولید انرژی و فناوری‌های وابسته شده است، افزود: باتری‌های لیتیومی یک فناوری و محصول راهبردی در دنیاست که باید به سمت این فناوری حرکت کنیم؛ زیرا که توسعه حوزه انرژی به این فناوری وابسته است.

وی با بیان اینکه تهیه و تدوین نقشه‌ی راه برای توسعه فناوری‌های مرتبط با ذخیره‌ساز‌ها با چگالی انرژی بالا مانند باتری‌های لیتیومی بسیار حیاتی است، تأکید کرد: در این مسیر باید برنامه‌ریزی کامل در راستای تأمین زنجیره‌ی ارزش این حوزه از معدن تا بازیافت انجام شود و این مهم نیازمند حمایت دستگاه‌های مسئول و جلوگیری از خروج باتری‌های فرسوده لیتیومی از کشور است.

معاون وزیر دفاع با بیان اینکه کار بر روی معادن و شورآبه‌های موجود جهت توسعه فناوری استخراج، فراوری مواد پایه باتری‌های لیتیومی و اقتصادی کردن صنعت استحصال بسیار ضروری است، گفت: ایجاد مرکز تحقیق و توسعه و نوآوری در کل زنجیره ارزش صنعت و همچنین تولید مواد پایه، سل و پک باتری‌های لیتیومی و توسعه زیرساخت‌های آزمایشگاهی می‌تواند در پیشرفت هرچه سریع‌تر این حوزه کمک کند.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها