رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا مطرح کرد؛

بهره‌گیری دستگاه‌های مختلف کشور از توانمندی علمی نیرو‌های مسلح

سردار «شیرازی» با بیان اینکه نیروهای مسلح در عرصه علم، فناوری و خودکفایی عملکرد موفقیت‌آمیزی داشته‌اند، گفت: از توانمندی علمی نیرو‌های مسلح در سایر بخش‌های کشور می‌توان استفاده کرد.
کد خبر: ۶۷۷۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۳ - 09July 2024

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ بسیجی «محمد شیرازی» رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا امروز (سه‌شنبه) در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاورد‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در فرماندهی مرکز آماد و پشتیبانی سیرجان اظهار داشت: در عرصه‌های علم و فناوری، بر اساس تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه ارتباط مراکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی با مراکز صنعتی از جمله نیرو‌های مسلح بیشتر باشد، موارد خوبی را شاهد بودیم و نتایج آن را مشاهده می‌کنیم.

اقتدار در همه بخش‌های نیرو‌های مسلح دیده می‌شود

سردار شیرازی ادامه داد: وضعیت نیرو‌های مسلح در نظام و کشور اسلامی روز به روز رو به رشد است و در صحنه‌های عملیاتی نیز خود را نشان می‌دهد؛ به طور مثال در عملیات «وعده صادق» در بعد قدرت نظامی، جمهوری اسلامی ایران خودش را نشان داد.

رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا افزود: علم، فناوری و رسیدن به خودکفایی موفقیت‌آمیز بوده و در بخش‌های مهمی به نتیجه رسیده که بخش کوچکی از آن را امروز در این نمایشگاه دیدیم.

وی اضافه کرد: این توانمندی‌ها فراتر از نیاز خود نیرو‌های مسلح است که یک توانمندی علمی به شمار می‌رود و می‌تواند در همه بخش‌های مرتبط علمی ارائه شود و مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا تصریح کرد: بسیاری از نخبگان کشور امروز در این عرصه‌ها به‌کارگیری شده‌اند و از استعداد، نگاه و فکرشان استفاده می‌شود. باعث افتخار است که جوانان ما فرصت علمی پیدا کرده‌اند و کار علمی آن‌ها را می‌توان در صنایع مختلف دید.

وی با اشاره به توان نظامی کشور عنوان کرد: در عملیات وعده صادق به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی باید قضایا را تقسیم و به قبل عملیات و بعد از عملیات نگاه کنیم؛ آن وقت می‌بینیم که اقدام بزرگی انجام شد که حقیقتاً توانمندی نظام اسلامی و نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی را نشان داد؛ این بخشی از توانمندی کشورمان بود و اگر رهبر معظم انقلاب اسلامی اراده بفرمایند و نیاز باشد، توانمندی نیرو‌های مسلح بیشتر آشکار خواهد شد.

به گزارش دفاع‌پرس، نمایشگاه دستاورد‌های علمی و فنی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، امروز با حضور سرلشکر «سیدعبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش و امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی در مرکز فرماندهی آماد و پشتیبانی نیروی دریایی ارتش در سیرجان افتتاح شد.

در این نمایشگاه، بخش عظیمی از توانمندی‌های آمادی اقیانوسی نیروی دریایی ارتش جمهور اسلامی در ناوگروه ۸۶ و همچنین جدیدترین تجهیزات دفاعی با استفاده از فناوری روز دنیا با رویکرد تولید و خودکفایی به نمایش گذاشته شده است.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها