شهردار شاهرود:

آیین رونمایی از یادمان مادران شهید در شاهرود برگزار شد

«احمدی»گفت: یادمان مادران شهدا با هدف ارج نهادن به جایگاه مادران شهید که اسوه استقامت هستند در گذر فرهنگی شاهرود طراحی و نصب شد.
کد خبر: ۶۷۷۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۵ - 09July 2024

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، «محسن احمدی» شهردار شاهرود در آیین رونمایی یادمان مادران شهدا که با حضور تنها مادر سه شهید کشور، امام جمعه، معاون استاندار و فرماندار شهرستان شاهرود، فرماندهان قرارگاه عملیاتی لشکر ۵۸ ذوالفقار، فرمانده تیپ ۱۵۸ متحرک هجومی شهید کشاورزیان و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود و جمع کثیری از عزاداران حسینی در محل گذر فرهنگی شاهرود برگزار شد، اظهار داشت: مادران شهدا اسوه ایستادگی و مقاومت هستند.

شهردار شاهرود با تاکید بر اینکه مکتب حسینی سرمایه‌ای در دل انقلاب اسلامی است که با الگوبرداری از آن اقتدار و عزت امروز ایران اسلامی به ثمره و نتیجه نشسته است، ابراز داشت: این نتیجه حاصل نمی‌شد مگر با جانفشانی مادران شهدی که با الگوبرداری از مکتب حسین فرزندانشان را در دفاع از وطن و ناموس خود راهی ساخته و با صبر و ایستادگی بر آرمان والای خود در حفظ دستاورد‌های نظام از حرمت خون شهدای خود حراست کردند.

احمدی با اشاره به اینکه مجموعه مدیریت شهری شاهرود در کنار فعالیت‌های عمرانی، فضای سبز، خدمات شهری، زیبا سازی و … سعی بر آن داشته تا با حمایت از هیئت گروه‌های فرهنگی و هنری، فضاسازی شهر به مناسبت‌های مذهبی و ملی، قرار دادن عکس شهدا با قالب‌های بسیار زیبا در چهارراه‌های شهر سهمی کوچکی در حوزه فرهنگی داشته باشند، عنوان داشت: یادمان مادران شهدا با هدف ارج نهادن به جایگاه مادران شهید که اسوه استقامت هستند در گذر فرهنگی شاهرود طراحی و نصب شد.

امام جمعه شاهرود نیز در این مراسم با اشاره به اینکه مادران شهدا بخشی از تاریخ ملیتی ما هستند، گفت: نقش بی‌بدیل این مادران در نیروسازی و امیدآفرینی دفاع مقدس ستودنی بود.

حجت الاسلام «عباس امینی»، افزود: سهم بانوان ایرانی که مستقیم یا غیر مستقیم در انقلاب و دفاع مقدس حماسه آفریدند از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه رونمایی از چنین یادمان‌هایی با دیدگاه‌های فلسفه‌ای باید نگاه شود، ابراز داشت: این کار‌ها را صرفاً کار‌های هنری نبینیم چرا که این یادمان‌ها پیام‌هایی خطیر به نسل آینده را انتقال خواهند داد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود نیز با اشاره به اینکه مادران شهدا اسوه مقاومت و ایثار هستند، گفت: مادران شهدا الگوی امروز زنان مسلمانند.

«ابوطالب جلالی»، افزود: در طول جنگ تحمیلی ۸۰۰۰ زن شهید شدند و باقی مادرانی بودند که فرزندان خود را با عشقی غیر قابل وصف به میدان نبرد فرستادند.

وی با بیان اینکه امروز شاهد هستیم که گذر فرهنگی شاهرود جایگاه اسوه‌های ایثار و استقامت است، ابراز داشت: از شورا و شهرداری شاهرود که اقدامات بسیار ارزشمندی را در حوزه فرهنگی از چندین سال قبل اجرایی نموده‌اند تقدیر و تشکر می‌نماییم.

نایب رئیس و عضو شورای اسلامی شهر شاهرود نیز در این مراسم با اشاره به اینکه زنان ایرانی در دفاع مقدس زینب وار نقش آفرینی کردند، گفت:مادران شهدا نقش بسیار ارزشمندی در تربیت فرزندان خود داشتند.

«محمدرضا یونسیان»، افزود: مادران شهدا در دوران ۸ سال دفاع مقدس با از خود گذشتگی و ایثار پاره‌های تنشان را به مبارزه با دشمن فرستادند و بعد از جنگ تکه استخوان تحویل گرفتند که این صبر و استقامت قابل ستایش است.

وی با بیان اینکه اگر این فداکاری‌ها و ایثارگری‌ها نبود امروز ما نمی‌توانستیم در مسیر خدمت رسانی قرار گیریم، ابراز داشت: مادران و خانواده شهدا اسوه استقامت و ایستادگی در جامعه هستند.

شایان ذکر است این المان به طول ۱۱ متر و عمق پنج و نیم متر با متریال بتن پلیمری توسط شهرداری شاهرود طراحی و اجرا شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار