مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان تاکید کرد؛

رسالت خطیر نویسندگان دفاع مقدس در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

سرهنگ رشیدی به رسالت خطیر نویسندگان دفاع مقدس پرداخت و گفت: دفاع مقدس مهمترین رویداد کشورما پس از پیروزی انقلاب اسلامی است و انتقال دستاورد‌های آن دوران طلایی به آیندگان یک وظیفه همگانی است.
کد خبر: ۶۷۷۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۸ - 09July 2024

رسالت خطیر نویسندگان دفاع مقدس در ترویج فرهنگ ایثار و شهادتبه گزارش خبرنگار  دفاع‌پرس از لرستان سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در آیین تجلیل از نویسندگان دفاع مقدس که به مناسبت گرامیداشت روز قلم در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان بر گزار شد، اظهار داشت: در آموزه‌های ملی و مذهبی ما بر کتابت و نگارش تاکیدات فراوانی شده است.

وی با اشاره به ماندگاری اتفاقات و رویدا‌ها به وسیله نوشتن، افزود: آثار هنری به نوبه خود ارزشمند و حاوی پیام هستند، اما نقش نویسندگان در ثبت تاریخ و ماندگاری فرهنگ بی بدیل است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در ادامه به رسالت خطیر نویسندگان دفاع مقدس پرداخت و گفت: دفاع مقدس مهمترین رویداد کشورما پس از پیروزی انقلاب اسلامی است و انتقال دستاورد‌های آن دوران طلایی به آیندگان یک وظیفه همگانی است.

سرهنگ رشیدی تصریح کرد: اگر آثار مکتوب دفاع مقدس نباشد، تهیه آثار هنری مانند فیلم، نمایش، پادکست و... در حوزه ایثار و شهادت غیر ممکن است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های قابل توجه استان لرستان برای نگارش کتب دفاع مقدس، خاطر نشان کرد: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان همچون گذشته چاپ و نشر کتب دفاع مقدس را در دستور کار دارد و در راستای توانمند سازی نویسندگان نوقلم کار گاه‌های آموزشی بر گزار می‌کند.

در ادامه نویسندگان و شاعران حاضر در جلسه ضمن تشکر از اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان به خاطر برگزاری برنامه‌های تخصصی مختص اهالی قلم، هر کدام به بیان نظرات، پیشنهادت و دغدغه‌های خود در حوزه چاپ ونشر کتب دفاع مقدس پرداختند.

در پایان این مراسم از جمعی از شاعران و نویسندگان دفاع مقدس لرستان تجلیل و قدر دانی بعمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار