رایزنی «الاعرجی» با هیأت پنتاگون درباره مرحله پس از خروج ائتلاف آمریکا از عراق

مشاور امنیت ملی عراق در دیدار با هیأتی از وزارت دفاع آمریکا درباره توسعه روابط دوجانبه بعد از خروج ائتلاف موسوم به ضد داعش از عراق گفتگو کرد.
کد خبر: ۶۷۷۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۰ - 09July 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق امروز سه‌شنبه در دفتر خود میزبان «دانیل شاپیرو»، معاون دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور خاورمیانه با حضور «الینا رومانوسکی» سفیر این کشور در بغداد بود.

رایزنی «الاعرجی» با هیأت پنتاگون درباره مرحله پس از خروج ائتلاف آمریکا از عراق

دو طرف در این دیدار درباره توسعه روابط دوجانبه در سطح راهبردی و تعمیق همکاری امنیتی به ویژه پس از مرحله پایان ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا رایزنی کردند.

الاعرجی و هیات آمریکایی همچنین درخصوص تضمین تداوم جنگ علیه تروریسم با جلوگیری از تامین منابع انسانی، مالی و رسانه‌ای آن تبادل نظر کرده و از کشور‌های مختلف خواستند اتباع خود را از اردوگاه الهول سوریه خارج کنند تا این اردوگاه بسته شود.

پس از به شهادت رسیدن سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس، نایب رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله آمریکا به فرودگاه بغداد، پارلمان عراق در سال ۲۰۲۰ مصوبه‌ای را برای خروج نیرو‌های خارجی از عراق به‌ویژه نیرو‌های آمریکایی بعد از جنایت ترور تصویب کرد.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار