فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) مطرح کرد؛

تعامل گسترده دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) با سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی

«ابوالقاسمی» از تعامل گسترده دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) با سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی خبر داد و گفت: برای پاسخگویی علمی و نظام‌مند به نیاز‌های حوزه سلامت و مقابله با مخاطرات و تهدیدات شیمیایی هدف‌گذاری کرده‌ایم.
کد خبر: ۶۷۷۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۹ - 10July 2024

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، دکتر «حسن ابوالقاسمی» فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نهمین همایش ملی پدافند شیمیایی که صبح امروز (چهارشنبه) در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد، اظهار داشت: ایران بزرگترین قربانی سلاح‌های شیمیایی در جهان است.

تعامل گسترده دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) با سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی

ابوالقاسمی افزود: طبق اسناد سازمان ملل، اولین حمله شیمیایی علیه کشورمان در سال ۱۳۵۹ از سوی رژیم بعثی اتفاق افتاد و در سال‌های بعدی جنگ، کمک‌های مستکبران به تقویت تسلیحات شیمیایی این رژیم متجاوز انجامید.

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) گفت: ۶۰ هزار مجروح شیمیایی که هم‌اکنون وجود دارند و همچنین مصدومان زیادی که از دنیا رفته‌اند در این دانشگاه دوره درمانی خود را طی کردند.

وی در ادامه عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) همکاری وسیعی با سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی دارد.

ابوالقاسمی با تبیین اقدامات دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) در حوزه آموزش و درمان، افزود: قصد داریم با افزایش آمادگی‌ها پاسخی به‌موقع در قبال حوادث شیمیایی داشته باشیم و مانند دوران دفاع مقدس، غافلگیر نشویم.

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) بیان کرد: چشم‌انداز ما پاسخگویی علمی و نظام‌مند به نیازهای حوزه سلامت و مقابله با مخاطرات و تهدیدات شیمیایی است.

وی همچنین با اشاره به تأسیس پایگاه داده‌های اطلاعاتی درباره گاز «موستارد» عنوان کرد: بیش از ۵۰ عنوان کتاب در حوزه درمان مصدومان شیمیایی منتشر شده است.

ابوالقاسمی در پایان به خدمات ارائه‌شده در اورژانس شیمیایی بیمارستان علوم پزشکی بقیة‌الله (عج) اشاره و خاطرنشان کرد: متخصصان ما در شهرهای مختلف، اقدام به پایش سلامت مصدومان شیمیایی می‌کنند.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها