سرلشکر سلامی:

هسته‌های مقاومت در عالم تکثیر شده است

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه هسته‌های مقاومت در عالم تکثیر شده است، گفت: عملیات «وعده صادق» جلوه‌ای از این حقیقت بود که اگر شرایط اقتضا کند، ما عمل می‌کنیم و این‌گونه نیست که ما بنشینیم و فقط دیگران عمل کنند.
کد خبر: ۶۷۷۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷ - 10July 2024

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یادواره شهدای قرارگاه رمضان که صبح امروز (چهارشنبه) در سالن همایش‌های فتح المبین سپاه برگزار شد، ضمن خیر مقدم خدمت خواهران و برادرانی که از سرزمین مقدس عراق آمده بودند، اظهار داشت: شما عزیزان میزبان هستید؛ برای اینکه ایران موطن همه شهیدان دنیای اسلام است. قلب‌های همه مردم ایران سرشار از عشق عاطفه و احساس عمیق نسبت به همه ملت‌های مسلمان در هر نقطه‌ای از عالم است که همانند ستارگان پر فروغ در آسمان افتخارات امت اسلام می‌درخشند.

جمهوری اسلامی ایران پناهگاه همه مسلمانان عالم است

سرلشکر سلامی درباره اهمیت مقاومت و شکل‌گیری قرارگاه رمضان گفت: زیباترین پیوند‌ها و مستحکم‌ترین برادری‌ها در لحظات سخت شکل می‌گیرد؛ زمانی که امت‌ها و ملت‌ها و اقوام و قبائل در یک سنگر برای آرزو‌های بزرگ و مشترک در مقابل دشمنان مشترک می‌ایستند و مقاومت و استقامت می‌کنند تا از کرامت، عظمت، مجد، هویت و شرافت خود دفاع کنند.

فرمانده کل سپاه افزود: قرارگاه رمضان یکی از استثنایی‌ترین قرارگاه‌های جنگ بود؛ چون هسته اولیه الگوی یک مقاومت مشترک بین دو ملت در دو سرزمین، اما برای یک هدف شکل گرفت. این قرارگاه برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از اصلی‌ترین ارکان جنگ و دفاع به حساب می‌آمد که فرماندهانی همچون شهیدان دقایقی، تقوی، رسول حیدری و صدرالله فنی در آن حضور داشتند.

وی ادامه داد: همچنین شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس برای آزاد کردن ملت‌های بزرگ از اسارت و دفاع از شکوه و عظمت امت اسلام و نوامیس مسلمانان و جاری کردن احکام خدا بر زمین، بر اساس آیات روح‌بخش قرآن جهاد کردند و نشان دادند که در اسلام و برای دفاع از مظلومان و مسلمانان مرزی وجود ندارد و همه ما سرنشینان یک سفینه هستیم. قرارگاه رمضان ابتکار اولیه‌ای برای بیان این حقیقت بود که امت واحده‌ای در قالب جهاد اسلامی است و تجلی واقعی امت واحده در قالب جهاد اسلامی بود.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه سعادت مسلمانان از درون میدان‌های جهاد و مسیر شهادت عبور می‌کند، تأکید کرد: مستکبران طلوع خورشید اسلام و شعائر اسلام را نمی‌پذیرند و آزادی، کرامت انسان و باز کردن غل و زنجیر از دست و پای مسلمانان و بیداری آنان برای آن‌ها قابل تحمل نیست؛ هر جا که اسلام طلوع کند، آن‌ها شمشیر می‌کشند، می‌ایستند و متحد می‌شوند.

فرمانده کل سپاه یادآور شد: از ۴۵ سال گذشته تاکنون تمام بلاد اسلامی میدان جنگ مستکبران و دشمنان اسلام است تا ثروت‌های مادی را غارت و مسلمانان را اسیر کنند و انرژی‌های نهفته در دل زمین و هویت آن‌ها را بدزدند. همه جا میدان آتش است. آن‌ها در یمن آتش می‌ریزند تا اراده یمنی‌ها را از بین ببرند و بر نوشت آن‌ها مسلط شوند. در فلسطین غوغاست و همه قدرت‌های شیطانی دست به دست هم داده‌اند و سرزمین فلسطینی‌ها را با بمباران بی رحمانه مورد هدف قرار می‌دهند و با کشتار زنان، کودکان و کهنسالان، شادمان می‌شوند و این جنایات را افتخاری برای خود می‌دانند.

وی عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران پناهگاه تمامی مسلمانان است و فرق نمی‌کند در قلب نظام باشند، یا در همسایگی ما و یا هر نقطه دورافتاده. عمل ما در میدان بر اساس جغرافیای اعتقادی ما است. مرز جهاد ما جایی است که مسلمانان در این جغرافیا در خطر باشند و ما ورود می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم مستکبران به آنان ظلم و به سرنوشت آن‌ها ورود کنند.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه ما فراتر از دایره اسلام به مستضعفان جهان هم فکر می‌کنیم، افزود: مقاومت اسلامی تکثیر شده است و امروز صهیونیست‌ها از یمن، عراق، لبنان و در «وعده صادق» از ایران زیر آتش هستند. ما باید بایستیم؛ نباید کرنش کنیم؛ چراکه مسلمان عزیز است و عزیز هم شکست‌ناپذیر است.

فرمانده کل سپاه یادآور شد: عملیات وعده صادق جلوه‌ای از این حقیقت بود که اگر شرایط اقتضا کند، ما عمل می‌کنیم. این‌گونه نیست که ما بنشینیم و فقط دیگران عمل کنند. اگر لازم باشد، آن‌ها را حمایت می‌کنیم و خودمان هم شمشیر می‌کشیم. عزت مسلمانان از همه چیز مهمتر است.

وی اظهار داشت: اگر مسلمانان در لحظات تاریخی و حساس بترسند، ذلیل خواهند شد و این سفارش مولای ما امام علی (ع) است. جهاد طریق سعادت ما است و این امر بدون وحدت و پیوند خوردن قلب‌ها و یکی شدن دل‌ها و اندیشیدن به آرزو‌های مشترک ممکن نیست.

سرلشکر سلامی گفت: دشمنان می‌خواهند ما را با هم بیگانه کنند و پس از در هم شکستن یک ملت، سراغ ملت دیگر بروند و این داستان را آنقدر ادامه می‌دهند تا بر مسلمان جهان سیطره یابند؛ اما چنین چیزی ممکن نیست؛ زیرا مسلمانان بیدار و نسبت به واقعیت‌های دردناک سیاست‌های پنهانِ دشمنان آگاه شده‌اند. ما رهبری داریم که به ژرفای تفکر و اندیشه و اعماق فتنه‌های دشمن آگاه است، دشمن را می‌شناسد و به حقیقت قدرت کبریایی هم ایمان دارد.

فرمانده کل سپاه بیان کرد: از دید قرآن، قدرت‌های غیر الهی توان آفرینش یک پشه را ندارند و اگر مگسی از آن‌ها چیزی برباید، قادر به باز‌پس‌گیری آن نیستند و در برابر قدرت الهی ناتوان هستند؛ بنابراین اگر ما در میدان باشیم، آن‌ها میدان را ترک خواهند کرد و ما می‌توانیم با پیوند زدن تمام قدرت‌مان به عنوان بخش مهمی از قدرت معتبر جهان ظاهر شویم؛ کما اینکه امروز جلوه‌های درخشانی از این قدرت اسلام عزیز ظاهر شده است.

وی تصریح کرد: برادران عزیز کُرد و عرب ما در هر کجای جهان باشند، برادران ما هستند؛ مسلمانان بوسنی نیز همین‌گونه هستند. اسلام از این مرز‌ها عبور کرده است و شعب و قبایل را فرصتی برای ابراز محبت و کسب معرفت نسبت به یکدیگر می‌داند.

سرلشکر سلامی در ادامه با اشاره به مراسم باشکوه و نورانی اربعین حسینی عنوان کرد: اربعین نشان‌دهنده این تجمیع محبت‌هاست که انسان‌ها و ملت‌هایی با قومیت‌های مختلف در مسیر عشق و ارادت ائمه (ع) به یکدیگر می‌پیوندند و یک جهان جدید می‌سازند.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه هرکجا با هم هستیم، شکست‌ناپذیریم، یادآور شد: این تجربه، اعتقاد و باور‌های ما است و خداوند متعال، ما را به همین امر سفارش کرده است. باید نسبت به سرنوشت یکدیگر حساس باشیم و این درس‌ها را از مکتب اسلام آموخته‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه هسته‌های مقاومت در عالم تکثیر شده است، افزود: امروز صهیونیست‌ها از یمن، عراق، لبنان، فلسطین و از ایران (عملیات وعده صادق) زیر آتش هستند و این دل‌انگیزترین وحدت بین مسلمانان است. 

سرلشکر سلامی تأکید کرد: ما باید محکم بایستیم؛ نباید تسلیم شویم. مسلمان عزیز و شکست‌ناپذیر است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه شهدا زنده هستند و مسیر را به ما نشان می‌دهند، خاطرنشان کرد: شهید و شهادت هرگز فراموش نمی‌شود و آنچه می‌ماند خاطرات بزرگی است از این مردان تاریخ‌ساز.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها