امیر دریادار سیاری: 

تقویت امنیت پایدار، ره‌آورد انسداد مرزهای شرقی است

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی گفت: طرح ملی و راهبردی انسداد دیوار مرزی ایران و افغانستان در مرزهای شرقی امنیت پایداری را در جای‌جای کشور رقم می‌زند.
کد خبر: ۶۷۷۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۳ - 10July 2024

به گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) در حاشیه بازدید از پروژه انسداد دیوار مرزی در مرزهای مشترک ایران و افغانستان اظهار داشت: انسداد مرزهای شرقی و طرح ملی و راهبردی انسداد دیوار مرزی ایران و افغانستان امنیت پایدار را در جای‌جای کشور به همراه دارد.

تقویت امنیت پایدار، ره‌آورد انسداد مرزهای شرقی است

وی افزود: برای اجرای مطلوب مراحل مختلف این طرح زیرساخت‌های مناسبی فراهم شده است که این خود کیفیت انجام کار را دوچندان کرده است.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی تصریح کرد: خوشبختانه عملیات فنی و ساخت‌وساز پروژه انسداد دیوار مرزی مطابق با استانداردهای مهندسی طراحی شده در حال انجام است.

امیر سیاری با اشاره به اینکه گروه‌های ۴۴۴ مهندسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بدترین شرایط آب و هوایی در حال اجرای عملیات‌های تخصصی این طرح هستند، ادامه داد: جلوگیری از ورود غیرقانونی اتباع افغانستانی یکی از مهمترین اهداف این طرح است که برقراری امنیت در دورترین نقاط کشور بویژه مرزها را رقم خواهد زد.

وی بیان داشت: همت و تلاش نیروهای جوان گروه‌های مهندسی با بکارگیری و استفاده از توان بالایی که دارند برای به سرانجام رساندن این پروژه مثال‌زدنی است که جای تقدیر از آنان دارد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی تاکید کرد: امیدواریم این طرح بزرگ در کوتاهترین زمان برنامه‌ریزی شده خود به اتمام برسد، برقراری امنیت در مرزهای زمینی، دریایی و هوایی شرایط خاص خود را دارد.

عملیات انسداد نوار مرزی ایران و افغانستان به طول بیش از ۲۹۵ کیلومتر در استان خراسان رضوی در حال انجام است. این طرح به صورت دیوارکشی به ارتفاع چهار متر و فنس‌کشی بخش بالایی آن خواهد بود.

بازدید از یگان‌های مستقر در نقاط صفر مرزی ایران و افغانستان از دیگر برنامه‌های امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران به نوار مرزی شمال شرق کشور بود.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد ۹۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد و به‌واسطه وجود گذرگاه مرزی دوغارون در این نوار مرزی از اهمیت اقتصادی ویژه‌ای برخوردار است، مرز دوغارون با قدمت بیش از یک قرن در فاصله ۱۸ کیلومتری جنوب شرقی شهر تایباد و ۲۴۸ کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها