مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری مازندران خبر داد؛

فعالیت ۲۰۰ راهبر طرح جوانی جمعیت در مازندران/ ۲۷ شاخص جوانی جمعیت در استان شناسایی شد

«پازوکی» از فعالیت ۲۰۰ نفر به عنوان راهبران طرح‌های جوانی جمعیت در استان مازندران خبر داد و گفت: اتاق رصد وضعیت جمعیت شهرستان‌های مازندران ۲۷ شاخص جوانی جمعیت را در استان احصاء کرده است.
کد خبر: ۶۷۷۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۵ - 10July 2024

فعالیت ۲۰۰ راهبر طرح جوانی جمعیت در مازندرانبه گزارش دفاع‌پرس از مازندران، «فرشته پازوکی» مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری مازندران  امروز (چهارشنبه) در جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مازندران که در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد، از فعالیت ۲۰۰ نفر به عنوان راهبران طرح‌های جوانی جمعیت در استان خبر داد و اظهار داشت: هوشیار سازی مسئولان از وضعیت پیری جمعیت و لزوم ازدواج و فرزند آوری نیز بسیار مهم و ضروری است.

پازوکی با بیان این که هوشیار سازی طرح‌های جوانی جمعیت در بین فرماندهان سپاه، ائمه جماعت مساجد و بهورزان در روستا‌های مازندران در حال انجام است، ادامه داد: باید اقدامات عملی علاوه بر تسهیل در امر ازدواج، بسته‌های تشویقی اقتصادی معیشتی، سلامت و بهداشت را برای فرزند آوری در نظر بگیریم.

وی با بیان این که بیش از هفت هزار ساعت برای اجرای طرح‌های جوانی جمعیت کشور کار میدانی در دولت سیزدهم عملیاتی شده است، گفت: ساختار جمعیتی از ازدواج شروع می‌شود، بنابراین شاخص ازدواج، باروری، ناباروری، فاصله ازدواج و فرزندآوری، سقط جنین و طلاق از مقولات مهم در رسیدن به شاخص‌های مطلوب جوانی جمعیت است.

این مسئول با ذکر این نکته که احصاء مشکلات جوانی جمعیت در محلات شهر‌ها و روستا‌های مازندران انجام شده است، گفت: اتاق رصد وضعیت جمعیت شهرستان‌های مازندران ۲۷ شاخص جوانی جمعیت را در استان احصاء کرده است.

در این مراسم با حضور استاندار مازندران از هشت نفر از بانوان تاثیرگذار در حوزه‌های فرهنگ و هنر، سیاستگذاری و حکمرانی، گفتمان سازی و رسانه، تعلیم و تربیت، فعالیت‌های اجتماعی، فعالیت علمی پژوهشی و فناوری، ورزشی و اقتصادی طرح جوانی جمعیت مازندران تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها