رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان تاکید کرد؛

لزوم توانمندسازی دانشجویان شاهد و ایثارگر

«مجذوبی» با تاکید بر لزوم توانمندسازی دانشجویان شاهد و ایثارگر گفت: افزایش اعتماد بنفس دانشجویان شاهد و ایثارگر محور این هدف‌گذاری‌ها باشد.
کد خبر: ۶۷۷۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۲:۳۲ - 11July 2024

لزوم توانمندسازی دانشجویان شاهد و ایثارگربه گزارش دفاع‌پرس از همدان، دکتر «محمدمهدی مجذوبی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در همایش مدیران ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های علوم پزشکی منطقه آمایشی غرب کشور که با حضور مدیرکل شاهد و ایثارگران وزارت بهداشت و تیم همراه برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و یاران با وفای ایشان و ادای احترام به مقام شامخ شهدای اسلام به ویژه شهیدان خدمت، مقاومت و سلامت اظهار داشت: باعث افتخار است که در این کشور از وجود پر از نور شهیدان و فرهنگ ایثار و مقاومت متنعم هستیم. 

وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که در رابطه با دانشجویان شاهد و ایثارگر باید مورد توجه باشد استعدادیابی در بین آنهاست که با توجه به اینکه دانشگاه علوم پزشکی همدان از رتبه نخست کمیته تحقیقات دانشجویی کشور برخوردار شده، بستر این موضوع و تقویت استعدادهای علمی پژوهشی آنها در این مجموعه به شایستگی فراهم است. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان، توانمندسازی دانشجویان ضرورتی در جهت تقویت اعتماد به نفس در این قشر برشمرد و افزود: توانمندسازی و مهارت افزایی در زمینه‌های علمی، مباحثه، هنری و حتی افزایش قدرت مباحثه و اقناع‌سازی در دانشجویان می‌تواند سهم بسزایی در ایجاد حس خود ارزشمندی و عزت نفس آنها ایفا کند.

وی در ادامه به ضعف برقراری ارتباط مؤثر بین برخی اساتید و دانشجویان اشاره و عنوان کرد: اساتید عمدتا با انگیزه‌های شخصی و فردی به این دست ارتباطات ورود می‌کنند که لازم است تقویت انگیزه‌ها در این خصوص بیشتر مورد توجه قرار گیرد. 

 مجذوبی همچنین مرزبندی کردن و جداسازی دانشجویان شاهد و ایثارگر از عموم دانشجویان هر دانشگاه را از جمله چالش‌های جدی این حوزه دانست و گفت: نفوذ کلام و تأثیرگذاری‌ها در مجالست و مصاحبت همه دانشجویان در فضایی بدون مرزبندی اتفاق می‌افتد در حالی که تفکیک کردن و گروه‌بندی کردن باعث ایجاد گسست و اختلاف این قشر از دانشجویان با فضای عام دانشجویی می‌شود.

وی در ادامه، بر لزوم تقویت مشاوره‌های دانشجویی شاهد و ایثارگر تأکید و بیان کرد: مشکلات دانشجویان و بحران‌های احتمالی که تجربه می‌کنند در این مشاوره‌ها بررسی و ریشه یابی می‌شود البته تعداد بسیاری از دانشجویان شاهد و ایثارگر در عرصه‌های مختلف افتخار آفرین و مایه سربلندی دانشگاه هستند. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان در پایان متذکر شد: بررسی‌ها نشان می‌دهد اعطای سهمیه شاهد و ایثارگر به دانشجویان باعث افت کیفیت آموزشی و تحصیلی نیست بلکه غالبا مشکلات تحصیلی در بین دانشجویانی به چشم می‌خورد که با سهمیه مناطق محروم وارد دانشگاه می‌شوند. 

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها