توصیه‌های پلیس فارس در ایام محرم

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس به مناسبت ایام محرم، توصیه‌هایی را به شهروندان ارائه داد.
کد خبر: ۶۷۷۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱ - 11July 2024

توصیه‌های پلیس فارس در ایام محرمبه گزارش دفاع‌پرس از فارس، سرهنگ «حمید افرامن» معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس به تشریح توصیه های پلیس در ایام محرم پرداخت و اظهار داشت: خانواده‌ها به منظور شرکت در مراسم عزاداری سعی کنند فرزندان و نوجوانانشان را همراهی کنند.

وی افزود: همچنین شهروندان خودروهای خود را در مکان‌های روشن و قابل اطمینان پارک کنند و نسبت به اطراف خود و افرادی که در کنارشان ایستاده‌اند، هوشیار باشند.

افرامن یادآور شد: ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی با تلاش بی وقفه کوشش خواهند کرد با برقراری نظم و امنیت و سهولت در تردد خودروها، برشکوه و عظمت مراسم عزاداری در سراسر استان بیفزایند، لذا به شهروندان توصیه می‌شود با ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی در این ایام همکاری صمیمانه داشته باشند.

وی با یادآوری اینکه هدف اساسی نهضت عاشورا، اصلاح مفاسد اجتماعی با روش امر به معروف و نهی از منکر بود، روا نیست که شیعه امام حسین (ع) این فریضه الهی را فراموش کند، گفت: مراسم عزاداری ماه محرم با کارکردهای اجتماعی متعدد، نقشی اساسی در پیوند و همبستگی شیعیان و به خصوص ایرانیان ایفا می‌کند.

افرامن اظهار کرد: مراسم عزاداری ماه محرم با ویژگی‌های خاص خود، جزو مهم‌ترین عوامل بازدارنده‌ از بروز ناهنجاری‌های اجتماعی است.

معاون اجتماعی پلیس فارس بیان کرد: نقش و تأثیر عزاداری‌های محرم در پیوند میان نسل‌ها موجب شده تا دشمنان ایران و اسلام، همه توان و ظرفیت خود برای مبارزه با این پدیده به کار گیرند.

به گفته وی، مهم‌ترین نقش عزاداری‌های حسینی، وحدت‌آفرینی و ایجاد وفاق اجتماعی در مسیر رعایت اصول و قواعدی است که جوهر و روح فرهنگ ایران اسلامی به شمار می‌رود.

افرامن تأکید کرد: فلسفه‌ قیام امام حسین (ع) احقاق حق بود، بنابراین نادیده گرفتن حقوق دیگران در خلال عزاداری‌ها، با فلسفه عاشورا تعارض داشته و مانعی مهم برای تحقق اهداف فرهنگی اجتماعی آن به شمار می‌رود.

وی گفت: هرگونه بدعت در عزاداری‌ها، اگر چه برخاسته از عشق و دوستی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) باشد، روزنه‌ای برای نفوذ خرافه و دور شدن از فلسفه قیام عاشورا ایجاد می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس، افرامن با بیان اینکه مراکز ۱۱۰ پلیس در تمامی ساعات شبانه‌روز آماده دریافت اطلاعات و خدمت‌رسانی به مردم خواهند بود، گفت: فرماندهی انتظامی استان فارس با کمال افتخار در راستای تأمین نظم و امنیت و خدمتگزاری به عزاداران امام حسین (ع) انجام وظیفه خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار