جنگ غزه یادآور جنایت ضدبشری «سربرنیتسا»

کشتار و قتل‌عام بیش از ۳۸ هزار نفر از مردم غزه به دست ارتش اشغالگر و متجاوز صهیونیستی جهانیان را به یاد جنایت و نسل‌کشی در «سربرنیتسا» انداخته است.
کد خبر: ۶۷۷۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۰ - 12July 2024

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: رژیم صهیونیستی به عنوان یک رژیم اشغالگر و نامشروع از زمان تشکیل خود که با اشغال سرزمین فلسطین همراه بود تا امروز در مقاطع زمانی گوناگون دست به کشتار و پاکسازی قومی مردم فلسطین زده است. آن هم نسل‌کشی که به صورت هدفمند و با برنامه علیه مردم فلسطین و با هدف حذف گروهی و خانوادگی مردم فلسطین دنبال می‌شود.

جنگ غزه یادآور جنایت ضدبشری «سربرنیتسا»

این وضعیت در جنگ اخیر غزه هم مشاهده می‌شود و در شرایطی وارد دویست و هشتادمین روز این جنگ نابرابر و خانمانسوز می‌شویم که کشتار بیش از ۳۸ هزار نفر و مجروح کردن ۸۸ هزار نفر دیگر از مردم نوار غزه که به لحاظ سرزمینی از وسعت قابل توجهی هم برخوردار نیست و در رسانه‌ها از آن به باریکه و یا نوار غزه یاد می‌شود نشان از جنایت و فاجعه وحشتناک بشری دیگری همچون نسل‌کشی «سربرنیتسا» دارد.

رژیم صهیونیستی در شرایطی جنگ غزه را از ۱۵ مهر سال ۱۴۰۲ و بعد از عملیات «طوفان‌الاقصی» تا امروز به مردم این باریکه تحمیل کرده و به دنبال آن تقریبا تمامی این شهر را ویران کرده است که در این جنگ نیز همانند سایر درگیری‌های میان فلسطین و «اسرائیل» شاهد اعمال یگانه سیاست اصلی رژیم صهیونیستی مبنی بر حذف دسته‌جمعی و گروهی مردم فلسطین هستیم.

بر اساس آخرین آمار و گزارش‌هایی که توسط سازمان ملل متحد پیرامون جنگ غزه منتشر شده باید گفت که در جریان این جنگ به طور متوسط هر یک ساعت ۶ کودک فلسطینی کشته می‌شوند. همین آمار به این موضوع اشاره می‌کند که در همین یک ساعت تعداد ۱۲ کودک نیز مجروح می‌شوند. ضمن اینکه بخش قابل توجهی از شهدای این جنگ را زنان فلسطینی تشکیل می‌دهند.

این اطلاعاتی که توسط نهاد‌ها و سازمان‌های جهانی و بین‌المللی منتشر شده است به وضوح و روشنی نشان می‌دهد که جنگ غزه پیش از آنکه جنگی میان ارتش رژیم صهیونیستی با گروه‌های مقاومت فلسطینی باشد، جنگی علیه مردم غیرنظامی، زنان و کودکان فلسطینی است. زیرا بیش از آنکه شاهد کشته شدن مبارزان فلسطینی باشیم کشتار زنان و کودکان بی‌گناه را نظاره‌گر هستیم.

از طرف دیگر اگر نگاهی به شهر غزه و زیرساخت‌های آسیب دیده و از بین رفته آن داشته باشیم درمی‌یابیم که رژیم صهیونیستی با آغاز و تداوم جنگ غزه تا امروز عملا تمامی اماکن و زیرساخت‌های شهری ازقبیل بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و حتی مراکز مذهبی را به صورت کامل تخریب کرده است. شاهد ماجرا هم آسیب دیدن اغلب بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های عزه در اثر بمباران همه روزه رژیم صهیونیستی است.

بر همین اساس هم می‌توان از ۲۸۰ روز جنگ غزه اینگونه نتیجه گرفت که ارتش رژیم صهیونیستی توسط این جنگ نابرابر و غیرانسانی در کنار کشتار و قتل عام مردم غزه، عملا این شهر را به محلی غیرقابل سکونت و زندگی برای فلسطینیان به خصوص مردم غزه به عنوان ساکنان آن تبدیل کرده است. ضمن اینکه اگر به آمار تخریب 90 درصدی چاه‌های آب غزه که توجه کنیم آنگاه متوجه می‌شویم برنامه رژیم صهیونیستی اخراج دائمی مردم غزه از شهر و سرزمین مادری خودشان است.

موضوع دیگری که در جنایتکارانه بودن جنگ غزه هیچ شک و شبهه‌ای را باقی نمی‌گذارد استفاده ارتش رژیم اشغالگر و نامشروع صهیونیستی از هواپیما‌های جنگنده و توپخانه سنگین و سلاح‌های ممنوعه در بمباران و هدف قرار دادن اماکن و مردم غزه است. موضوع که موجب شده تا افکار عمومی مردم دنیا و سازمان‌ها و نهادهای جهانی این جنایات را محکوم کنند.

ارتش رژیم صهیونیستی در جریان جنگ غزه با بمباران روزانه این باریکه با هواپیما‌های جنگنده خود، تخریب‌های گسترده‌ای را در سطح شهر غزه ایجاد کرده و با بمباران اماکن و ساختمان‌های این شهر در چندین مورد کشتار دسته جمعی را مرتکب شده است. به طور مثال تا امروز چندین نفر از اعضای خانواده «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی گروه حماس در اثر بمباران هواپیماهای صهیونیستی به شهادت رسیدند.

البته این تمام ماجرا نیست و ارتش رژیم صهیونیستی در کنار بمباران هوایی غزه از آتش توپخانه و همچنین از نیروی دریایی خود برای حمله به شهر غزه بهره برده است. بر اساس اسناد و مدارک به دست آمده در طول جنگ غزه گلوله‌باران روزانه این شهر توسط توپخانه سنگین ارتش رژیم صهیوینستی و همچنین هدف قرار دادن این شهر توسط نیروی دریایی این رژیم به اثبات رسیده است.

حال اگر کنار تمامی این کشتار‌ها و جنایات، تامین تسلیحاتی رژیم صهیونیستی توسط متحد اصلی آن یعنی آمریکا را هم درنظر بگیریم آنگاه است که به این نتیجه می‌رسیم که جنگ غزه با چراغ سبز واشنگتن آغاز شده و تا امروز ادامه پیدا کرده است. بر همین اساس هم رمانی این جنگ به پایان خواهد رسید که مقامات آمریکایی اجازه پایان بخشیدن به آن را به تل‌آویو بدهند.

در پایان باید گفت اگر نگاهی کامل و جامع به سابقه رژیم صهیونیستی در برخورد با مردم فلسطین داشته باشیم درمی‌یابیم که یگانه سیاستی که سران و مقامات تل‌آویو در برخورد با فلسطینیان اتخاذ می‌کنند، نسل‌کشی و حذف دسته جمعی آنها است و جنگ غزه هم امروز به تکرار جنایت «سربرنیتسا» تبدیل شده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها