امام جمعه شیراز:

مقاومت رزمندگان دفاع مقدس از برکت پیروی از امام حسین(ع) بود

آیت الله «دژکام» با اشاره به مقاومت و موفقیت رزمندگان در دفاع مقدس، تلاش های مجاهدان را از برکت پیروی از امام حسین(ع) دانست.
کد خبر: ۶۷۸۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۹ - 12July 2024

مقاومت رزمندگان در دفاع مقدس از برکت پیروی از امام حسین(ع) استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، آیت الله «لطف الله دژکام» امام جمعه شیراز. شامگاه گذشته در هیئت شهدای گمنام شهر صدرا ضمن بیان تسلیت به مناسبت دهه محرم، با بیان اینکه صدرا به عنوان شهر تازه تاسیس شده نیاز به مجالس عزاداری امام حسین (ع) دارد، خطاب به مردم شهر صدرا اظهار داشت: با عزاداری برای امام حسین (ع)، به رونق هیئت و مدنیت شهر صدرا کمک کنید.
 
آیت‌الله دژکام با اشاره به رسم رایج میان مردم مبنی بر رفتن به شهرستان خود در ایام محرم گفت: برخلاف شهرستان‌ها که قدمت طولانی دارند، شهر‌های تازه تاسیس مانند صدرا، نیاز به ایجاد مدنیت و آبادانی دارد و مردم شهر صدرا با عزاداری در شهر تازه تاسیس خود می‌توانند به ایجاد این مدنیت کمک کنند.

وی با بیان اینکه نگاه‌های سیاسی، نژادی و فرقه‌ای، نباید مردم را از هیئت‌ها دور کند گفت: به برکت امام حسین (ع)، همه اعضای یک شهر هستیم و یک هویت داریم. 

وی با بیان اینکه هویت ایرانی‌ها با محبت به حضرت محمد (ص) و خاندان حضرت شکل گرفته است گفت: ایرانی‌ها پیش از تولد پیامبر گرامی اسلام(ص)، دل به محبت آن حضرت بسته بودند و پیش بینی جاماسپ حکیم که هزار سال پیش از پیغمبر می‌زیست، مبنی بر ظهور پیامبر جدید از خاندان بنی هاشم، شاهد این صحبت است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه دشمن با فاصله انداختن و ایجاد شبهه بین مردم قصد تصرف کشور و حکومت بر آن را دارد افزود: مردم باید با کسب آگاهی، نسبت به ایستادگی در مقابل شبهات اقدام کنند.

به گفته وی، مقاومت‌های ۸ ساله رزمندگان در دفاع مقدس، شور و شوق مردم در پیاده‌روی اربعین حسینی، شکست داعش توسط سردار سلیمانی، همه به برکت زیر پرچم امام حسین (ع) بودن است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه مسئله مرگ در خصوص چگونگی و ترس از آن همیشه برای بشر مطرح بوده است گفت: با توجه به اینکه ترس از مرگ با معرفت به اهل بیت(ع) و پیروی از آنها رفع می‌شود و عشق به امام حسین (ع) زندگی را آسان می‌کند، اگر کسی موقع مرگ دست در دست امام حسین (ع) داشته باشد نه تنها نمی‌ترسد بلکه از مرگ نیز لذت می‌برد.

آیت الله دژکام، با بیان اینکه امام حسین باور‌ها و هویت‌ها را تغییر می‌دهد و مکتب اباعبدالله، مکتب انسان سازی است گفت: مجلس امام حسین برکات دنیوی و اخروی زیادی دارد که از جمله آنها، زندگی و مرگ آسان، مهمان امام حسین (ع) بودن در شب اول قبر و شفاعت امام حسین (ع) است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار